måndag 10 oktober 2011

Men lägg aaaaav!!!!

Vi måste prata om en sak. Jag vet att jag kommer trampa på åtskilliga tår nu så ta på dig något med stålhättor om du känner dig lite känslig.

Vet ni vad jag stör mig på allra mest? Eller ja TYP allra mest? Något som retar mig något oerhört och sätter raketfyr på min redan i vanliga fall hyfsat korta stubin.

Jag hatar tuggummituggeri. Ja det gör jag. Djupt och innerligt. Missförstå mig rätt nu. Även folk jag älskar, i min närhet ägnar sig åt denna vedervärdigt äckliga sysselsättning.När jag säger till så höjer de bara på ögonbrynen och tuggar lojt vidare. Idisslar. Det är vad de gör.

Hur trevlig än tuggummituggaren än är i vanliga fall så ser hon eller han korkad, tyken och nonchig ut när det tuggas. Det driver mig till vansinne...På riktigt.

Ja men fräsch andedräkt då säger någon. HA! Ni tror att det botar dålig andedräkt? Dålig andedräkt med tuggummi i truten är fortfarande dålig andedräkt. Fast mint edition. Ännu värre.

Och själva tuggummit har jag nästan fobi för. Sjuuukt äckligt. Folk som lägger det på tallriken eller i en askkopp borde straffas med minst dagsböter. Helst fängelse.Eller utvisning. För mig kunde det lika gärna vara snorkråkor. Precis lika gärna.

Utanför Madam Tussauds i London finns det ett tuggummiträd där massa äcklos har satt fast sina tuggummin. Trauma. Jag dog lite när jag såg det.

Kan ni inte bara sluta???

Arghhhhhhh


14 kommentarer:

  1. Alltså jag försöker att inte tugga tuggummi där det kan störa andra. På jobbet är det en big no-no men till och från arbete eller när jag är ute på promenad så tycker jag att det är helt okej. Men nästa gång jag är i Göteborg så ska jag se till att inte tugga tuggummi just in case. ;)

    SvaraRadera
  2. Oupps! Här är en tuggummituggare - ibland! Fick syn på mig själv tuggande häromdagen och ja, inte var det en vacker syn. Så jag förstår dig. Men tuggar vidare :) Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Äh, jag tuggar tuggummi och jag tänker inte sluta bara för det stör dig. Vi väljer själva vad vi vill lägga vår energi på och om du vill lägga din på att störa dig på folk som tuggar tuggummi, så varsågod! ;)

    SvaraRadera
  4. Alltså allt detta självständigt tänkande...Vadå inte sluta för att jag stör mig? Varför säger alla så?Min sambo sa likadant. Taskigt. Jag får väl skriva till regeringen. Det verkar vara det enda sättet.

    SvaraRadera
  5. Hahaha ja det var verkligen ett jobbigt problem! Skriv till regeringen vetja

    Och ja om det är någon som förtjänar ett altare så är det väl Leila!! Hon gör ju att jag stoppar i mig alldeles för mycket godsaker..vilket gör livet lite sötare!

    Tack för din fina kommentar!! ´

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  6. Den gamla sanningen att det är bättre att hålla munnen stängd än att öppna den och avslöja att man är en ... fungerar även på tuggummituggare!

    SvaraRadera
  7. Men Annika, med din tandläkarräkning i gott minne så tycker jag inte du ska vara för hård. Tuggegummi håller tandtrollen borta efter snaskandet. O ja, det finns ju andra alternativ en tandborste i högra bakfickan och en tub Colgate i den vänstra, eller varför inte snus som är basiskt och förhindrar de läskiga syreattackerna.
    //Jenny

    SvaraRadera
  8. Snus är helt ok. Snusa så mycket ni bara vill. Låt det rinna längs tänderna. Lägg gamla snusar under min kudde. Bjud mitt barn på en prilla. Bättre det. Sannerligen.

    SvaraRadera
  9. Alltså WORD. Tuggummikossor och deras jävla idisslande är det värsta jag vet. (Yey! En sak vi är överens om.)

    SvaraRadera
  10. Jag kan bara hålla med. Det är VIDRIGT!!

    SvaraRadera
  11. Tre saker, som man ser nästan varje dag, får mig att titta bort när jag ser det:

    1. Tuggummituggande
    2. Folk som spottar (!!!)
    3. Folk petar näsan!

    Ärligt...usch! Kram

    SvaraRadera
  12. Tess: ja spottare är värda ett eget inlägg. De är katastrof. Jag säger nästan till när någon står och spottar. Jag vågar såklart inte men jag står och samlar kraft. Idiot vill jag gapa så trumhinnan spräcks på idioten. Du är ÄCKLIG!!!!

    SvaraRadera
  13. Harklingar. Glöm för guds skull inte bort gubbharklingar! Det är så äckligt så jag klöks nästan bara jag tänker på det.

    SvaraRadera
  14. Angela. Ja. Satt bakom en gubbe på bussen härom dagen som harklade sig och spottade i en näsduk efteråt. Asmysigt.

    Fast när jag jobbade i hemtjänsten behövde jag byta spottkoppar. Det behöver jag inte nu. Det är livskvalitet för mig. Att slippa det.

    SvaraRadera