söndag 6 april 2014

Håller tummarna så hårt att jag får mjölkstockning

Har ni sett tävlingen inne på Emmas blogg. Gå inte in och kolla. Det är verkligen inget speciellt.
Var framför allt inte med att tävla...det är nog ändå inget ni behöver.


För hon verkar ha någon superfånig bloggtävling med Sleepo. Inget att bry sig om.
Man kan tydligen vinna en säng eller ett set med asfina kuddar och bäddset från Chhatwal & Johnson. Vilket Trams. Vem har inte en säng liksom? Och påslakan har väl de flesta?

Well...VI skulle ju faktiskt behöva en säng. Lite grann. När man tänker efter. Ni vet ju hur vi har haft det nattetid i den Bodinska villan.
Bökigt, högljutt och trångt.
Om ni missat misären kan ni ju läsa bakåt i inläggen. Här till exempel. Det har varit gnälligt på sista tiden. 160 cm säng funkar helt enkelt inte med tre personer, varav en Spigg som nattetid gärna vill ligga och snarka löften om tinnitus i sin ömma moders öra medan han sparkar försäkran om förlamning sin ömma (!) faders rygg.

Åh..just det ja. Har jag nämnt att vi är fyra nu? Finemang. Släng in en sidenmjuk men vrålande och sprattlande bebis in i detta tetris och ni fattar ju själva. 20 cm till på bredden skulle inte direkt göra skada. Det och öronproppar. Och kanske en ishockeyutrustning.

Så i detta nu så hoppas jag ihjäl mig. Ny säng, ny säng, ny säng.
"Men köp dig en säng då människa" tänker ni nu och sluta tigg inne hos Sleepo.

Förvisso. Men ni som just har flyttat till hus och skaffat en bebis vet att det typ är dyrt. En säng till oss står för tillfället på plats 134 på saker vi absolut måste ha. Efter staket och trimmer och annat festligt.
För vi ju har en säng. Typ i allafall. Det ser onekligen ut som en säng. Det är ju mer funktionen som den inte riktigt pallar att leverera. Förutom den uppenbara litenheten är den numera också ganska hängmattig efter min senaste preggoviktrusning. Så kan det gå.

Så Sleepo. I´m begging. Tänk på karma och sånt.
Mö i nöd.

11 kommentarer:

  1. Hahahaha jag hoppas då verkligen att du vinner för det var banne mig det roligaste tävlingsinlägget jag läst. Haha
    Kram

    SvaraRadera
  2. Håller med Emschen det var det bästa tävlingsinlägget så håller tummarna för dig!

    SvaraRadera
  3. Wohoo! Grattis till tillskottet! Äntligen!
    Och jag håller med ovanstående; roligaste och bästa tävlingsinlägget ever. Vinner inte du är det något som är väldigt galet...
    Kram!

    SvaraRadera
  4. Jag håller på dig! Det låter som ni behöver en säng!

    SvaraRadera
  5. Det tycker jag absolut också! Ser fram emot fler rapporter från era nattliga äventyr :) // Martina

    SvaraRadera
  6. Grattis till bebisen! Du borde definitivt vinna. Men om sänggudarna inte lyssnar den här gången - köp en billig 90 säng och ställ bredvid. /fia

    SvaraRadera
  7. Grattis till nykomlingen!!! Och hoppas du vinner :-) Och hoppas förlossningsberättelsen kommer snart! :-D

    SvaraRadera
  8. Stort grattis till fyran! Så härligt! Lyllos er som nu inte har några som helst problem med att fylla alla timmar på dagen :)

    ...och klart ni ska vinna en säng. Vem annars?

    SvaraRadera
  9. Grattis till sängen... och bebis såklart!

    SvaraRadera
  10. Wow, Grattis till sängen! Häftigt att du vann, helt rätt!! Stort grattis och önskan om härlig sömn!

    SvaraRadera
  11. Haha KUL skrivet :) jag köpte precis nya sängar från Hilding som är allergivänliga också HELT UNDERBARA det märket är bara Bäst. Ikeas sängar är ju riktigt dåliga och HÅRDA fick ont i ryggen av bara en natt uch. Nä säng är viktigare än bil enligt mig, utan bra säng hamnar ändå bilen i diket :)

    Ny post ute....Underbara orientaliska möbler från Blå lotus :)

    Ha en solig vårhelg :)

    LOVE Maria at inredningsvis - inredning it's, Swedish for decor :)

    SvaraRadera