söndag 2 oktober 2011

Söndagsrapporten

Åh vi har haft en sådan bra helg även om både Peter och jag varit lite risiga till och från. Efter att jag åt en 300 grams marspianlimpa i fredags så blev jag inte mig själv förrän i morse. Men jag skulle ändå påstå att det var värt det för den var nästan lika god som den var stor.

Lördagen spenderades trots det fina vädret på Frölunda Torg, som i och med sin upprustning (inbillar jag mig)inte bjuder på fullt så mycket galenskap som innan. Den som prongt vill fortsätta ha detta som ett stående inslag i sin shoppinglördag får numera ta sig ut till Backaplan som ju alltid levererar just på den punkten.

Spiggen var på sitt risigaste rishumör och butiksbiträdena kunde inte ens låtsas att de tyckte att han var charmig. Men det var han ju såklart. Spiggen är alltid charmig. Men ibland mer dramatisk än annars. Nåväl trots detta fick jag köpt en snitsig jacka som kommer visas upp vid tillfälle. Och en ny burk proteinpulver eftersom bantningen förhoppningsvis återupptas snart. Kanske redan i morgon. Vem vet inte jag.

Söndagen bjöd på bättre Spigghumör, vardagsrumsrally och samt ett tvångsbesök hos ett par vänner av den riktigt högkvalitativa sorten. När jag säger tvångs så var det inte vi som kände oss tvungna att komma dit utan snarare de inte hade så mycket annat väl än att ta emot oss, bjuda på mat, rasta vårt barn och ge oss presenter. Nej de är inte till salu och anledningen till att jag inte nämner deras namn är att jag inte vill att det skall bli någon anstormning. Glöm dem nu.

Just det. Dagens tips. Lakrits och Citronpolly. Good stuff. Dock provocerande att det är "Dregen edition". Har lite svårt för Dregen. Tycker att han är.......äh jag KÄNNER honom faktiskt inte. Han är säkert en jättefin människa och Peter sa att hans tjej minsann tycker om att fiska gös. Hon visste tydligen massa saker om gösar och göswobblers och Peter blev visst lite kär när han läste om detta i någon av de fräcka tidningar som han prenumererar på; "Visst nappar det" eller "Muppnytt" och allt vad de heter.

Dagens andra tips! Glöm inte fredagstävlingen. Sjukt bra cleanser. Jag kan även signera den om vinnaren så önskar. (Jag skämtar. Lugn nu.)

Här kommer iallafall ett utdrag från söndagen, i bilder:


Spiggen med vrålåk i vardagsrummet. Den uppmärksamme lägger märke till Spiggens goda trafikförståelse. Han är inte den som glömmer döda vinkeln i första taget.

Spiggen och jag slängde ihop några muffins att muta in oss med hemma hos våra vänner.
Som ni ser gick funktion före design här, men skratta lagom. Blanda själva i en påse kinapuffar i smeten nästa gång så skall vi se hur mycket ni bryr er om att det ser ut som att det är en treåring som bakat.
Galet goda om jag får säga det själv. (Och vem hindrar mig)

Fick en grymt tjusig pepparkvarn från Peugeot i present. Hon tyckte den passade mig.
And I say yes on that.

Klassisk göswobbler. Fina grejer.

6 kommentarer:

  1. tack!

    de orden gjorde mig glad :)

    SvaraRadera
  2. Här var det hög igenkänning:) Har en fiskarson, helt totalnördig. Och jag försöker hänga med så gott det går, på mammavis. Och Frölunda Torg? Jorå helt klart bättre nu... Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Nej, sådana vänner ska man vara rädd om och inte dela ut till höger och vänster ;-).

    SvaraRadera
  4. Alltså ditt sätt att skriva är ju bara aaaaahunderbart!!! :) Risk för anstormning, döda vinkeln, haha alltihopa!!! :) Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  5. Haha! Den var nästan lika god som den var stor.... hahahaha... :) Gud vad du är rolig! Kram

    SvaraRadera