fredag 28 oktober 2011

Nu får det vara bra min vän.

Efter ännu en paj natt så har jag dönickat runt på stan som en annan zombie.
Har letat som en besatt efter Juleskum Polka som tydligen skall finnas. Min syster berättade det andaktsfullt och med darr på röst av återhållen entusiasm. Men jag fann det inte. Var, VAR finns det i Göteborg? Måste ha, så berätta om du vet.

Fick också äntligen tummen ur och köpte Anna Wahlgrens "Sova hela natten"bok så medan Peter är ute, dricker öl och ränner ute sent (sist kom han hem svinsent. Halv tolv, den ungdomen) så sitter jag och pluggar som om jag hade viktig resttenta i morgon. Jag ser en ljus framtid vid horisonten med glada Spiggar och utvilade mammor och pappor. Att få sova.
Det ska bli alla tiders det.

Nu du Spiggen. Nu är det du och jag.

7 kommentarer:

  1. Hej Annika!
    Har läst din blogg ett tag, skrattat åt dina underbara texter och ryst lite varje gång du beskrivit nätter. Av igenkännande.
    Jag har boken, och vi har kört kuren - och såhär 8 månader senare - det finns inget som jag är gladare, piggare och stoltare över än just det.
    Kram och pepp från en fd dödstrött morsa som mer än gärna ställer upp som bollplank om du behöver. Hör av dig i så fall.
    /Angelica

    SvaraRadera
  2. Angelica: Tack gärna om det behövs. Hur får jag tag på dig?

    SvaraRadera
  3. Oh vad spännande! Berätta hur det går! Vår tvåa har sovit uruselt till den grad att vi nog inte orkar en trea. Men om det finns en kur som funkar kan man ju våga chansa på en till(-; Kramar

    SvaraRadera
  4. Jag lovar att berätta hur det går och när jag börjar. Måste ju läsa på en massa först, spika scheman och sånt där. Mycket att stå i ;-)

    SvaraRadera
  5. Ajdå. Inget polkasnarr i provinsen. Men kanske har jag köpt två stockholmspåsar som möjligen snart dimper ner i en brevlåda nära dig (ja, tex hos din granne eller kanske på Chalmers, kemisektionen). Vi får se helt enkelt hur det blir.

    SvaraRadera
  6. angiejansson@hotmail.com

    SvaraRadera
  7. Oj då! Nu blir det hårt mot hårt då eller? Känner inte till den här boken, men vi provade den berömda 5-minutersmetoden och det var ingen hit. Vi klarade den i ungegär 15 minuter, sen skapade vi vår egen metod istället. Mycket bättre! Och ungarna sov och vi var mer än nöjda. Hoppas att den här boken hjälper er, för det är inte klokt vad knäpp man blir när man inte får sova. Jag hejar på er! Kramar Kicki

    SvaraRadera