måndag 17 oktober 2011

Taggad till tusen


Saker förändras med åren. Man gillar andra TV-program, andra tidningar och ofta andra åsikter.
Det är nog bra.
Jag undrar om det är på grund av att jag fyllt 30 i år som gör att jag varit på Ullared två gånger i sommar. Och skall dit igen i morgon. Jag som avskydde stället för ett par år sedan när Peter och jag av "misstag" åkte fel och hamnade där. Vi himlade så mycket med ögonen att vi fick kramp i bihålorna och fick åka hem igen efter någon halvtimme. Eller kan det vara att jag fått barn? Att de har bra barnsaker är det enda socialt accepterade skälet att åka dit. Att gilla Ullared öppet är ungefär lika skämmigt som att erkänna att man läser självhjälpsböcker. Eller gillar Nordman. Såna saker. Det är sådant som får andra att höja på ögonbrynen och (förhoppningsvis) känna sig lite nöjdare med sig själva för SÅN skit håller de inte på med i alla fall. Nej. Kanske inte.

Men seriöst. Det är ju så bra. Peter var motsträvig första gången vi åkte dit i somras men åtminstone ljummen när vi åkte därifrån med magen full med munk och bilen full av livsviktiga saker. Gången därpå hittade han fiskeavdelningen och köpte dessutom ett mycket prisvärt knivblock. Sedan var det annat ljud i skällan.
Kanske har vi blivit WT. Det är fullt möjligt. Men vi tänker i alla fall inte gifta oss där. Inte heller tänker vi spendera två veckor på semestern på campingen. Nej. Jag ville bara förtydliga det.

Sen en annan sak som är bra. Det finns inget ställe i världen som jag känner mig så smal på som på Ullared. Tror att genomsnittets BMI ligger lite högre än i övriga landet. Det är fint.

En glimt av framtiden?

6 kommentarer:

  1. Ullared is the shit! Sen får alla prettos tycka vad de vill (inofficiellt älskar alla stället, det vet jag). Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Haha! jag håller med i det Creando skriver! :) jag var precis som dig... skydde Ullared som pesten, fram tills för en si sådär 2 år sedan då min storasyster drog med mig dit. Nu finns det liksom ingen "turning back"... I loooove the place! :) Kram

    SvaraRadera
  3. *s* Jag tillhör nog mer skaran som gillade Ullared bättre förr. Jag känner att jag blir som en gaggig gammal tant när jag pratar om Ullared för det var bättre förr, det var billigare förr osv. Haha
    Jag har inte varit på Ullared sen juni förra året. Jag hade dock gärna åkt dit nu när julsakerna har kommit fram.

    Nu tillhör ju jag den överviktiga skaran men är det så många tjockisar där? Jag brukar istället känna mig mer uppdaterad med modet än de flesta där. :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. Underbara Ullared...jag älskar´t...speciellt bussresorna som startar kl. 02.00 på natten för då finns det ingen kö, sen väntar nio timmars shopping...YEAH!

    SvaraRadera
  5. Springer du in i sådana där näringspinnarpinnar man sticker ner i orkideér & de dessutom har ett bra pris, så får du gärna köpa ett lager till mig //Jenny

    SvaraRadera
  6. ha ha vad du är rolig - inte har ni blivit WT för att ni gillar Ullared! Eftersom jag bor i andra sidan av landet kan jag bara vara avis på er som svänger dit över dan men har faktist tagit mig dit en gång och det var ju...en upplevelse!:)

    SvaraRadera