söndag 9 oktober 2011

Idag är det väl i alla fall söndag va?

Ja man vet ju aldrig. Har det visat sig.

Idag har jag varit flera timmar själv på stan och känt mig vild och fri.
När man är vild och fri så handlar man följande saker: Inotyolsalva, babytallrik i plast, nytt busskort och strumpbyxor. Flärd. Ja och så handlade jag iofs ett nytt nästan400kronorspuder. Den med gott minne minns ju vad som hände med mitt förra, och med det förra, före det.
Men nu var jag lite fiffig och köpte inte kompakt puder utan en redan sönderslagen form så att säga. Så nu kan Peter go bananas om han vill och tappa så mycket han orkar.

På NK upptäckte jag också till min förtjusning att de tagit in märket Too Faced. Ett amerikanskt märke som är hur grymt smellst. Men det har varit lite lurigt att få tag på i Sverige så jag har passat på när jag varit utomlands. För dem som har det lite tunt på läppfronten kan jag rekommendera deras Lip plumper; Lip injection extreme. Jag har aldrig provat någon som faktiskt funkar förut men den här är helt bisarr. Peter höll på att skratta ihjäl sig när han såg mig efter att jag provat den. Det kanske i sig inte är något positivt men visst förstorade det läpparna. Oh yes. Fast det ALLRA bästa jag testat var att få en allergisk reaktion mot Treo. DET kan jag verkligen rekomendera. Då kunde Angelina Jolie slänga sig i väggen för Annika Anka sopade banan med hela världen. I den tävlingen.




Det bästa jag vet, när jag är själv på stan är att köpa lite bra tidningar och gå och fika någonstans.
Mitt favoställe är bottenplan på NK där de har ett litet amerikanskt café med stört mycket godsaker som pannkakor, bagels och superfina cupcakes. Dessutom har de en liten butik sär de säljer typ minimarshmallows, cupcakesformar, snygga slickepottar och liknande. Like a lot.



Efter trefyra timmar fick jag dock seriös Spiggabstinens och drog mig hemåt. Bara för att upptäcka att den känslan inte var ett skit ömsesidig. " Vem är den otäcka kvinnan och vad gör hon i mitt hem" verkade Spiggen undra och kastade sig i affekt till sin pappa för att sedan sitta kvar där som ett frimärke resten av dagen. Trevligt. Och honom har man närt vid sitt bröst o.s.v.

Ikväll är det kallt som attan här och vi har återigen upptäckt nackdelen med en semigammal lägenhet med smörgåsrån som isolering och taskiga fönster. Mot bättre vetande längtar jag tillbaka till förra hösten och vintern då jag i samband med graviditet och födsel fick problem med termostaten och svettades som en överansträngd brottare. Men frös gjorde jag i alla fall inte.

Trevlig kväll hörni

9 kommentarer:

  1. De kan vara otacksamma de små liven. Sådant mums har vi inte på NK i min stad. Hm. Fortsatt trevlig söndagkväll/Sahra

    SvaraRadera
  2. Ha, ha! Smörgåsrån som isolering...

    Kram Angela

    SvaraRadera
  3. Usch, höst i all ära, men kyla är inte riktigt min grej. Här hemma är det redan så man knottrar om man sitter i linne och balkongdörren är numera ständigt stängd. Tur att det finns levande ljus och filtar!

    SvaraRadera
  4. Jag skrattar ihjäl mig! Du är fantastisk, vet du det.... Sluta aldrig! Kramar Kicki

    SvaraRadera
  5. känner igen dilemmat med lägenheten...antar att ni luftat elementen och har tätningslister runt fönstren - en sån liten sak kan göra stor skillnad.

    Hoppas det löser sig för er innan vintern brakar in på allvar.

    SvaraRadera
  6. Ha ha ha!!! Lite Treo sen är man redo för stan, liksom.

    SvaraRadera
  7. Synd att man inte är allergisk mot Treo. Jag gillar huskurer.

    SvaraRadera
  8. Hur kan du bara bli roligare för varje dag som går????? You've made my day, once again. :) :) :)

    SvaraRadera
  9. Hur kan du bara bli roligare för varje dag som går????? You've made my day, once again. :) :) :)

    SvaraRadera