lördag 8 oktober 2011

Kalorier ut, kalorier in.

Japp, det blev Delsjöpromenaden. Med Spiggen på min sida så blev vi två mot en.
Och förutom att jag glömt bort att spåret har några hiskeligt branta och långa trappor som var väldigt svettmustaschframkallande när vi skulle dra ner barnvagnen, så var det en toppenpromenad.

Självklart blev det våfflor också och sedan efterrätt i form av drömtårta. Har man gått så långt så behövs en rejäl kaloriepåfyllning. Man måste ju i alla fall täcka behovet för kroppens primära funktioner.

På fiket kom en tjej fram och frågade om jag hade en syster för de hade en kompis som jag var en kopia av. Alltså jag har ju en syrra, men tydligen inte med rätt namn. Jag funderade det på det ganska länge sedan, hur hon såg ut och om jag fick veta det, skulle jag då ta det som en komplimang eller förolämpning? Jag vågade inte fråga, haha.

Ikväll firar vi lördagkväll med indiskt men bara från vårt näst bästa ställe; Masala Kitchen vid Götaplatsen. Man får ju inte skämma bort sig ALLT för mycket, eller hur?

Idag firar jag också att helgen blev en dag längre. Som ni gjort mig uppmärksam på så hade jag ju lördagskväll igår också. Mycket bra.


Det var höstigt värre vid Delsjön och rätt så kallt.

Spiggen tyckte det var bra att vi fick lite motion men själv tog han det helst piano

Våffelhaket nr 1.

Mätt sällskap är nöjt sällskap. Ful lugg är en kul lugg. (På mig alltså, såklart)

Den som vill kan också vara generös och köpa lite snacks till getterna.
Lägg märke till hur trevligt de pyntat skylten, med små hörn av en pappersassiett.
Kreativitet i vardagen.

8 kommentarer:

  1. Mysigt! Och gott....våfflor, mmmm.
    Ha det så gott med nästbästa indiska, vi ska äta pizza från bästa och så ska flera olika tårtor slaktas för vi har födelsedagskalas vi! :)

    SvaraRadera
  2. Underbar tjärnbild. In å ut med kalorierna bara.

    SvaraRadera
  3. Hua! Jag tittade i burkarn och trodde först att det var nåt ni åt. Såg sen, mycket lugnande, att det var getterna. Stackars getter! Kramar Kicki

    SvaraRadera
  4. Bra val med Delsjön. Vi var också nära att åka dit men det blev en promenad till Systemet istället. Inlägget påminner mig om att jag är skyldig er en tunnbrödsmacka!! Måste åtgärdas!

    SvaraRadera
  5. Carolina: Ja vad ska man göra när suget sätter in?

    Du är inte skyldig mig något förövrigt. Men jag ses gärna ändå!

    SvaraRadera
  6. Haha lillvännen är ju för söt!

    SvaraRadera