söndag 30 oktober 2011

Långsam söndag.

Riktig Söndagskänsla idag. Det är tyst, segt och det känns som om allt och alla rör sig långsammare, pratar långsammare och liksom väntar in något annat. Typ måndagen.

Även här har dagen gått i sakta knop. Jag har varit minst sagt trög efter gårdagens vaknatt och ser nu fram emot en till.

På eftermiddagen gick Spiggen och jag en promenad och kollade löv och hundar, sedan lagade han ugnspannkaka med sin pappa och fick det till kvällsmat. Har aldrig sett honom möla så mycket någonsin.

Läggningen gick väl något bättre än gårdagen. Först tystade han direkt och jag tänkte att det var helt otroligt att det inte ens tog en minut. Men nu har han hållit hov av och till i 40 min.
Det tar på psyket något rejält och jag får mantra detärförspiggensbästa, detärförspiggensbästa för att stå ut. Och äta ischoklad.



Äntligen

Ångestreducering ca 54%

4 kommentarer:

  1. Ischoklad!!! Vart hittade du det??? Kram

    SvaraRadera
  2. Alla sympatier här!!! Men du har helt rätt i att lilleman inte tar skada av att få lära sig sova... Inte mamma och pappa heller. Kramar och kämpa på /Kicki

    SvaraRadera
  3. Spännande framsteg här!

    Skickar en massa pepp till er som gör ett så bra jobb.

    SvaraRadera
  4. Aj aj aj, minns de där läggningsförsöken och ångesten. Ibland fick jag lämna lägenheten. Håller tummarna för er.

    SvaraRadera