lördag 24 september 2011

Utgång

Utgång på lördag kväll betyder troligtvis inte samma sak för mig som för hon jag såg vid busshållplatsen. Hon såg ut att frysa om benen men förhoppningsvis blir det värt det.....
Utgång för mig betyder att vi har slut på BÅDE mjölk och smör och att jag behöver släpa i väg mitt osminkade nylle till Willys.

Men jag fick nog bara av den korta promenaden kan jag säga. Det var provokatörernas afton på Willys ikväll. Antagligen utsända endast för att få mig ur balans. Det kan tyckas vara lätt iofs men vad fan är det med folk som visslar? Ha? Jag hatar folk som visslar. (Nej jag hatar inte människan bara beteendet bla bla bla) Nej jag ångrar mig. Jag hatar verkligen folk som visslar. Människan. Inte bara själva handlingen. I kväll var de överallt. Vid godiset vilket förstörde den annars nästan meditativa upplevelsen av att plocka småsnarre. Vid brödet. Vid mjölken. Alltså det MÅSTE varit seriemördarfest någonstans i närheten. Endast seriemördare visslar offentligt. ALLA vet det.

Förresten: När jag kom tillbaka efter max en halvtimme hade Peter hunnit bli orolig och tassade runt i hallen som en värpsjuk höna. Det var ju mörkt och allt och klockan var nästan nio. Lång tid hade det tagit, tyckte han. Vi är sådana himla pensionärer

Vad tror ni? Kunde jag fått något hugg i kväll? Är platt pompadurfrisyr hett
på krogen nuförtiden?





1 kommentar:

  1. Annika, Annika! Tur att din blogg finns så att jag kan vara säker på att få ett riktigt gott skratt per dag. Grüsse aus Deutschland

    SvaraRadera