fredag 16 september 2011

Den nye mannen

Idag har jag varit på lekparkssafari igen. Som en skugga rör jag mig omkring de andra eftersom jag i sådana sammanhang inte har den sociala mognaden att i onödan falla i samspråk med främlingar.

Hört på lekplatsen:

Två män av typen modern ung man träffas vid gungorna. Den ena har en (söt) dotter och den andra verkar komma dit för att vara sällis helt enkelt. Inga barn. Båda är smala med undantag för begynnande kalaskula i ett av fallen.

"Tjena", ropar den ena (vi kallar honom för den uppenbart onde)till Begynnande kalaskulan. "Jag tyckte väl att jag såg en stenafärja" (!!!!! Inte okej. Därav hans alias. Min anm.)

"Öh tjena mannen" Begynnande kalaskulan verkar vara en känslig kille och blir uppenbart generad men finner sig och de börjar prata om tråkiga saker bla bla bla ointressantheter blablabla squash blablabla jobbet.

Den Uppenbart onde: Ikväll blir det räkor ser du.
Begynnande kalaskulan: oooh. Men inga havskräftor?
Den uppenbart onde: Näe...
Begynnande kalaskulan: Men du har väl inte köpt något bröd?
Den uppenbart onde: Nej men gud, självklart inte. Jag har bytt ut det med lite ägg och avocado. Avocado är gott. Om de är fint mogna.
Begynnande kalaskulan (världsvant): Och så är det ju bra att ha istället för smör. På en smörgås alltså. Det är ju mycket nyttigare.
Den uppenbart onde: Ja men det blir ändå lite fett liksom.

Hmm tror ni att denna dialogen skulle kunna ha utspelat sig för 20 år sedan?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar