tisdag 27 september 2011

Skrothandlarn


Jag älskar mitt Tradera- och blocketextraknäck. Jag älskar känslan att något jag haft men nu är trött på och stuvat in i något skåp kan upptäckas på nytt av någon annan och få nytt liv.

Jag älskar mötena med människor som kommer för att hämta och som är glada för att de gjort ett fynd och inte kan fatta vilken tur de har. Jag sålde en av Peters jättefina vinterjackor för en hundring till en student som nästan gick av på mitten av glädje. Och mattan som jag nämnde i ett tidigare inlägg, han (ja det var en han) som sedan länge gjort sitt i vår lägenhet och som har fått bli van vid att hånas av mig så fort jag gått förbi den, blev rysligt uppvaktad på blocket och såld till en tjej som letat jättelänge efter en just sådan på blocket. Hon blev så glad och jag blev glad att mattan nu får komma till ett hem där han är uppskattad och älskad. Det är med saker som människor, de behöver vara på rätt plats och med rätt sällskap för att kunna blomma.

Den enes skrot den andres kanot.

Som jag alltid brukar säga.

6 kommentarer:

  1. Låter fantastiskt!! Grattis till en ännu snyggare blogg och massa nya läsare!! (Inte alls avis ;)) Vore skoj att ses snart igen! Teodor har haft 3-dagarsfeber i 4 dagar men nu verkar den vara över. Kram!

    SvaraRadera
  2. "Den enes skrot, den andres kanot" - Fantasiskt!
    Kramar Kicki
    PS kan bara hålla med dig....

    SvaraRadera
  3. Vad fin bloggen är! Alltid lika underhållande att läsa. Väldigt mycket känns igen från min vardag...och jag älskar det oftast!

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig!
    Älskar Trader och blocket.Har köpt en hel del på Tradera och även sålt lite granna.
    Skrotnisse är också en favorit ;)

    SvaraRadera
  5. Älskar återvinning. Tradera & Blocket är fantastiskt. Tänk när det bara fanns annonser i Fyndmarknaden i dagstidningen.

    SvaraRadera
  6. Vilken fin reflektion över möten som uppstår genom blocket/tradera affärer! Undra om det finns några par som träffats genom affärer på tradera? Eller vänskaper? Själv har jag fyndat en skaljacka från polarn till S på tradera den här veckan. // Martina

    SvaraRadera