tisdag 13 september 2011

Dagens tips del två


Drabbades av en sötsugsdepression idag efter min sällsynt trista lunch, trots att jag hade piggat upp den med några spenatblad som egentligen inte alls hörde dit. Festligt.

Efter att ha lyssnat på en evighetslång diskussion i huvudet, där samtliga medlemmar av min personlighet (detet, egot och överegot alltså) deltog och där de tillslut lyckades kompromissa om hur sötsaksintaget skulle skötas denna tisdag, slet jag alltså upp min Rawfoodbok igen för att se vad jag kunde hitta som inte skulle förstöra allt för mycket.

Naturligtvis bjuder jag på både receptet, omdöme och slutligen en trevlig, pimpad bild.

Chokladmousse a la inte lika god som orginalet.

1 portion

En halv avocado
2 dadlar
1/4 dl vatten
2 msk kakao
1 msk honung
hackade nötter

Gör så här:
Lägg dadlarna i blöt.
Blanda rubbet med stavmixer.
Lägg upp prydligt i trevligt glas.
Häll på lite hackade nötter
Pynta på valfritt sätt. Go gärna wild och var kreativ!
Ätet!

Smaken då? Ja, helt klart godkänt för man får inte ha så höga förväntningar på substitutsnarre. I receptboken tror jag att hon använde uttrycket "underbar". Det tycker jag är att kraftigt överdriva MEN den gjorde jobbet och jag slickade till och med bunken efteråt. Smakar lite som gammal hederlig chokladpudding. Faktiskt. Hur gott det nu är.
Jaja, lycka till nu om ni vågar er på det.



Titta så tjusigt. Romantisk middag för en.

1 kommentar:

  1. Mmm det det låter ju lika gott som fika med en slät kopp kaffe...bollarna däremot, de gillade jag! Kram Martina

    SvaraRadera