måndag 19 september 2011

Gangstabusiness!


Som ni kanske kommer ihåg så driver ju jag en liten Tradera och Blocketverksamhet här hemma. Vårt vardagsrum har förvandlats till ett lager där jag förvarar allt som ska krängas och varje kväll så räknar jag hundralapparna (och tjugorna, de är fler) som ramlat in under dagen.

Idag sålde jag till exempel en finfin babysitter med hjälp av vinnande försäljningsargument samt visning av finesser och funktioner. Kvinnan som köpte var som jag själv för ett år sedan. Höggravid, stressad över allt som skulle inhandlas och övertygad om att alla butiker kommer gå upp i rök efter barnet fötts, alternativt att man aldrig mer kommer att ha möjlighet att lämna lägenheten för att kunna köpa något i efterhand. Ett mycket bra offer alltså. Då passade jag också på att ägna mig lite åt merförsäljning. Kanske hade jag något mer i lägenheten som hon skulle ha användning av. Kanske en vacker vägglampa eller varför inte ett par finfina jeans. Helt nya. Nej? Inte?
Nej såklart inte, men väl en sovpåse. hehe. Det måste man ju ha. Det är därför de är oanvända.
Jaja, det kan ju verka som att jag är ondskan själv men hon var glad och tacksam för att hon kommit ett steg närmare att vara upp över öronen onödigt kittad inför födelsen.

Som ni hör så är jag taggad som tusan. Det är bara en tidsfråga innan jag gör spontanbesök och dörrknackning i området med alla mina varor på en vagn.

Så kommer jag samla så mycket sedlar att jag kan vara med i en gangsta
rapvideo och vifta.



Det ni!


1 kommentar: