lördag 10 september 2011

Lördag morgon och lysande utsikter


Äntligen lördag!

Dagen började svinbra med sovmorgon. Spiggen sov hela natten och Peppe tog upp den lilla kåbojsarn när han väl vaknade och lekte i ett annat rum. Själv drömde jag att min syrra hade bakat radiokaka. Inte fel alls.

Ska försöka komma ut på åtminstone en långpromenad men det blir nog inte så mycket mer aktivitet då varken Spiggen eller jag känner oss hundra idag. Spiggen har fortfarande sin kakmonsterpyamas på sig fast klockan är halv elva och leker stillsamt med sin lilla påse från Efva Attling som på sista tiden har fungerat som hans handväska och som följer med överallt. Vi får väl se vad det blir av den pojken :-)

Men gott folk. Det är ju godisdag idag! Jag har längtat i hjäl mig. Igår var det substitutgodisdag och då fick jag bara en pyttepytteliten påse chokladdoppade gojibär från Renée Voltaire. Konstigt nog är de goda.
Men idag är det the real stuff som gäller.

Något annat som är bra är att J och jag äntligen har bokat vår flådiga spahelg som väntar senare i höst. Min riktigt trevliga 30års present. Vi ska gå all in och har bokat massor av behandlingar och det ingår trerättersmiddagar och annat trevligt. Dessutom är det en hyfsat bra morot för att snabba på bantningen lite. Vill ju helst inte skrämma någon på stället eller kanske bli uppställd på något podie som avskräckande exempel. Helst inte.




Kan man ju leva med. Riktigt rymliga sopkärl verkar också finnas. Mkt praktiskt. För alla äppelskruttar alltså.

1 kommentar:

  1. Och jag ÅT ju också en riktigt fin radiokaka här om dagen! Spookey. Kan det vara det du kände av?/U

    SvaraRadera