söndag 29 januari 2012

Fler Söndagsproblem

Efter Spiggen föddes fick jag lite större fötter vilket så tråkigt inneburit att jag har fått ge bort varenda doja värd namnet. Men man kan ju alltid köpa nya i större storlek tänkte jag lite optimistiskt.

Nu är jag ute efter ett par snygga pumps. Skall ju börja jobba snart bland annat och dessutom är det visst ett flådigt bloggevent på gång har jag hört. Men det är heeeeelt omöjligt att hitta. Två olika typer av heels kan man välja på i butikerna nu. Den halvhöga tantpumpsen. Fotriktig, präktig och trist. Hjälper inte att den kommer i allsköns ungdomliga kulörer. Mig lurar den inte. Om man inte vill gå den vägen kan man också välja Strippdojan. Världens högsta klack som alltid är smal som en heroinchic fotomodell och gärna i lack.
Jag blir så trött.

Jag vill ha en sko. En vanlig hederlig sko om än inte lika hederlig som den i mitt första exempel. Svart i mocca eller skinn med ca 10 cm klack. Klacken ska inte vara heroinchic utan halvsmal eller kanske kloss om klossen är den rätta så att säga..

Köper helst inte skor online. Eftersom jag har hyfsat höga krav på komfort och är för lat för att skicka tillbaka.

Så var, Var, VAR kan jag hitta en sko som inte drar åt någon ytterlighet? Som man kan känna sig lite snygg i.


Nej

Nej
Men Nej.
Ja typ
Jaaaaa

Bild 2:yokoyap.se
Bild 3:annaamanda.se
Bild 4:lotta.svenskdam.se
Bild 5: amandice.spotlife.se

11 kommentarer:

  1. Hittar du dom så skrik så det hörs hela vägen till Skåne för de där skulle göra sig snygga till min outfit eller tja jag har ju inte valt någon outfit ännu men den hade blivit snyggare med sådan snygga pjucks. :)

    SvaraRadera
  2. Alltså, jag rekommenderar Brandos.se iaf... och just nu har de utöver fri frakt och fria returer rea också! Tyckte mig se sådana pumps som du verkar vara ute efter när jag kikade som hastigast där. ;)

    SvaraRadera
  3. Din sko! där har dom pumps som är skitsnygga och, hör och häpna, bekväma. http://www.dinsko.se/Shop-online/Dam/Pumps?art=260700

    Hmm på bilden ser dom heltöntiga ut men dom är snygga, jag lovar och dom ska finnas i helsvart!

    God jaktlycka!
    Krutan

    SvaraRadera
  4. He, he, he...hoppas verkligen inte att det är krav på klack på eventet. Jag är en sån som ALDRIG använder det nämligen. Ser ut som om jag aldrig lärde mig gå, om jag tar på klackar. Alternativt att jag borde ha gått på toa för länge sen. Tror du man bli insläppt i platt också? :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  5. Snygga skor. Ser dock inte särskilt bekväma ut. Zara har ju skor. Snygga skor. Prisvärda skor. Men hur de är på foten vet jag inte riktigt. Annars har jag hört att det senaste modet är en ergonomisk och fotriktig sandal är högsta mode. Särskilt att ha bara en. Sådär lite Mikael Jackson aktigt som han bar bara en handske u know.

    SvaraRadera
  6. Jag köpte ett par, Rizzo, på NK. Kanske finns de kvar, tror du skulle älska dem. 8 cm klack. Kolla nedre planet där de har väskor och skor mm. alldeles vid ingången på baksidan.
    Kram J

    SvaraRadera
  7. Hush Puppies gör sjukt sköna snygga pumps. Kolla vem som är återförsäljare och stick dit. Jag kommer förmodligen ha mina på eventet :)

    SvaraRadera
  8. Oj vad jag skriver under på detta.
    Har sjukt stora problem att hitta skor som jag gillar just nu. Inte tant och inte strippa... svårt att hitta nåt där emellan.
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  9. Hej, Kika på skor från Unisa, finns på Johansons skor, NK, Yoko Yap, Jedviks mao på många ställen. Finns flera par som har "inbyggd" platå vilket gör att de kan vara ganska hög klack och lätta att gå och dansa(eller vad man nu kan tänkas att göra på ett bloggevent:)). Jag har ett par med "pep toe" svarta ca 10 cm hög klack och som är hur sköna som helst och funkar såväl till party som på jobbet. Lycka till!

    SvaraRadera
  10. Jag veeeet. Jag älskar unisas pumps. Det var precis de 10 centimeters som jag hade förut men som blev för små efter Spiggen. Har letat överöveröverallt efter dem men just nu finns bara en 6 centimeters modell som inte på långa vägar är lika snygg
    Vet du något ställe som faktiskt har dem? Jag skulle köp dem direkt.

    SvaraRadera