tisdag 3 januari 2012

Maxat kalori-intag.

Idag åker våra vänner tillbaka till England och hela familjen skall återgå i något slags vettiga rutiner.
Det är synd och jag hade gärna haft dem här ett år till eller så, men risken finns att det hade varit direkt livsfarligt för min hälsa. Med R i huset så hade jag utvecklat en morbid fetma på max två månader.
Mycket har kretsat kring mat, kakor och godis under den här lilla vistelsen. Som det så ofta gör när vi träffas. Typ jämt faktiskt.Och har det inte varit i fokus så har det åtminstone varit i bakgrunden. Ungefär exakt 100% av tiden.

Tex så åt vi dessa finingar på det amerikanska cafét på NK igår:


Och i morse hade Peter köpt fin frukost:


Är det för tidigt på säsongen, mamma? Är det rentav skandal må tro?

Men det var ju så gött!

Men nu blir det andra bullar.
Bokstavligt talat tyvärr.

2 kommentarer:

  1. Mmmm gott!
    Nej, inte för tidigt för semlor. (Nu är jag ju inte din mamma men jag tar mig friheten att svara ändå ;)) Jag bakar nämligen semlor idag, så jag tycker att det är precis lagom i tid att avnjuta årets första :)

    SvaraRadera
  2. Åh vad gott!!! Man kan ju absolut få tjyväta en semla, eller två, när man har besök från England! Och ja, Dynamo kan säkert konkurera med Big J... såg du klippet när han gick på vattnet? Det är en äldre man där som faktiskt ser heeelt salig ut, som att han fått en uppenbarelse! :) Kram

    SvaraRadera