tisdag 31 januari 2012

kräkkalas och fantastiska människor

Det var till att gå upp i ottan idag. Vi skulle vara hos läkaren klockan 8 och om jag ska hinna göra mig i ordning och Spiggen i ordning och packa så innebär det typ att det knappt är någon idé att gå och lägga sig på kvällen.
Kvart över 6!!!! För mig är det så sjukt tidigt att jag väljer att inte tänka på att jag om en månad ska behöva gå upp varje dag vid crazy o clock. I allafall så kom vi i väg och samtliga familjemedlemmar hade både mössa och vantar på och mat i magen så det var ju en bedrift. Tyvärr blev Spiggen åksjuk på vägen dit och kaskadspydde ner sig själv och stolen och när vi väl kom in på sjukhuset hade både Spiggen och jag kräk från tårna upp till hårtopparna ungefär. Jag såg hur andra föräldrar ryggade tillbaka och kastade skunkögon på oss då de säkert trodde att jag tagit med mig ett kräksjukt barn till sjukhuset. Det vet ju alla att det är dödsstraff på sådant.
Vi lyckades snygga till oss hyfsat iaf innan farbror doktorn kom men eftersom Spiggen spytt ner sina ytterkläder så fick han sitta insvept i min kaschmirhalsduk i nedtryckt i åkpåsen på vägen hem. Jaja sämre kan man nog ha det. T.ex jag hade det lite sämre, eftersom jag blev den som nästan frös ihjäl utan halsduk.

Jag fruktade detta läkarbesöket lite eftersom vi förra gången fick vänta i flera timmar och Spiggen hann bli ledsen och det var allmänt tandgnissel och dåligt humör. Idag gick allt som smort och överläkaren som tog hand om oss var den underbaraste doktor jag träffat. (Inklusive förlossningsläkaren....om ni minns :-) )
Han var ett proffs på att ta barn och snabb som en gnu i alla små tester och prover. Varm, gullig och helhjärtat engagerad. Hade jag varit 150 år så hade jag satt i dagens ros eller något för jag kände att vi blev så otroligt väl omhändertagna. Älskar när man träffar personer som är rätt man på rätt plats.
I alla fall var det inga fel på Spiggen och skelningen hade avtagit. Mycket bra.

Nu är vi hemma igen och inväntar mamma/mormor.
Ska bli så skönt att få en dag ledigt idag.

Hoppas att ni har en bra dag, alla.

Äh jag gör det ändå.
Dagens ros till överläkare Per Karlsson på
Drottning Silvias barn och ungdomssjukhus ögonmottagning.
Grymt bra

6 kommentarer:

  1. Härligt med lyckat läkarbesök! Mindre härligt med spyorna :/

    Just barnläkare är totalt ovärderliga när de är rätt man på rätt plats, så det är klart att karln ska ha dagen ros :)

    SvaraRadera
  2. Klart han ska ha en ros. Sååå viktigt med bra läkare när man går med barnen. Vilken start på den här dagen. Kan bara bli bättre. Kram

    SvaraRadera
  3. Skönt med en bra läkare! Kan man sätta åksjukeplåster på så små barn som Spiggen? Jobbigt med åksjuka och jag börjat oroa mig för hur ni ska ta er till oss...då får ni bandagera Spiggen i åksjukeplåster. // Martina

    SvaraRadera
  4. Uäck! Inge roligt med barn som har åksjuka. Har själv haft det. Men det har gått över. Sonen spydde rakt ner i min handväska en gång. Kändes sådär!

    Kramar Kickik

    SvaraRadera
  5. Aaaaw!!! Skönt att det gick bra och vad gulligt gjort med Dagens Ros! :) Hoppas du får en superfin kväll och att du lyckas hålla dig vaken! Kram

    SvaraRadera
  6. skönt med kompetent personal och ödmjuka människor

    Vi syns i Malmö den 11:e!
    Kram Louise

    SvaraRadera