onsdag 19 september 2012

Mamma mot Spiggen 1-0

Spiggen älskar blåbärssoppa. Jag håller med men till skillnad från min son så kan jag i blåbärssoppssammanhang kalmera mig och hantera denna last på ett balanserat sätt. Spiggen blir väldigt entusiastisk när han får sig ett glas. Då kan vad som helst hända. Spiggen tycker också att soppan har en vacker färg. Som passar extra bra mot nystruken vit skjorta. Då blir han mycket kramsugen Spiggen och hans mor får konsumera micket micket Vanish samt alltid byta kläder minst en gång på morgonen eftersom blåbärsfläckar inte alls stämmer överens med vår klädpolicy på jobbet. Konstigt nog.

Men i morse överlistade jag honom och slapp därmed ett extra stressmoment innan vi skulle till dagis.
Komann! ropade jag till Spiggen. Drick så mycket soppa du vill. Laja med sugröret och blås utåt istället för inåt och riktigt tokkrama mig efteråt. Jag är redo för allt.

På första bilden kollar jag efter en fläck som jag VET borde finnas där. Men nej. Inte ett spår.


PS: Och jag veeeet. Jag har ingen aning om vad jag skall säga när Rynkeby ringer och ber mig fortsätta göra reklam för deras blåbärssoppa med mina skarpa vackra bilder. Bli fröken blåbärssoppa med hela svenska folket och allt det där. Jag får se hur jag gör. Har rätt mycket att göra och sånt.

2 kommentarer:

  1. Du är då för skön. Slår liksom aldrig fel. Du kan verkligen leverera. Kram blåbär

    SvaraRadera
  2. Sicken form du är i! Du kan ju inte ha ätit de där jordnötssnickersen du visar på bild. Snyggt!

    SvaraRadera