söndag 2 september 2012

Helgens träningpass och vackert till hemmet.

Igår utnyttjade jag det fina vädret till att hjälpa min kömpis Jenny att flytta. Aktiviteten hade benämningen flytthjälp/socialt samkväm och gick ut på att vi halvhjärtat flyttade lite kartonger och varvade jobbigheterna med att gå en långpromenad i Majorna, inventera Jennys märkliga godislåda och käka bullar. Jag blev också introducerad för en trevlig människa som heter Åsa och som jag aldrig träffat förut.Tillsammans spånade vi på hur perfekt livet ska bli när hon börjat sin praktik, Jenny flyttat in i sin fantastiska lägenhet och när jag flyttat in i huset. Då ska vi bli fantastiska människor som aldrig mer skall snusa (Jenny). Vi skall också bli otroligt intresserade av matlagning alternativt gifta oss med en kock (Åsa) och baka miljoner cupcakes i opraktiska förkläden vars enda funktion bara är att se härliga ut. (Jag)

Under vår promenad så gick vi förbi en liten antikaffär där de till min glädje sålde gamla skolplanscher. Jag älskar ju gamla skolplanscher och vill ju ha fler. Har bara en endaste en nämligen vilket är fattigt. Men här. Massor av motiv. Stora valmöjligheter. Priser jag hade råd med.
Ändå gick jag tomhänt därifrån. Kanske synd. För de var väldigt fina. Passar nästan överallt.
Tarmsystem kan liksom aldrig bli fel.

Kanske något för Spiggens rum. Han tycker om kaniner.

Och den här till köket. Jag gillar ju ägg jättemycket.
Och sockerkaka.

Den här är mer svårplacerad men inte mindre smakfull för det. Jag vet inte...Kanske i en flådig walk in closet. Om vi haft någon.

2 kommentarer:

  1. *asg* Kanske ändå att man ska vänta med styckningsbilder av kaniner. Kan bli väldigt otäcka mardrömmar. Eventuellt...
    :)


    Kramar

    SvaraRadera
  2. Men oj, vad pedagogiska! Såna måste jag skaffa till jobbet. Skulle nog göra succé bland mina 8-åringar.

    SvaraRadera