tisdag 24 januari 2012

Living on the edge

Nä, ingen kan anklaga mig för att vara speciellt äventyrlig. Medan min syster forsränner på farliga ställen och brottas med bergsgorillor så är jag av en annan typ. Tvärtom liksom. Som liten gillade jag inte ens när Kalle Anka eller Bamse åkte ut på äventyr i tidningarna, utan jag föredrog när de var hemma, gick på date med Kajsa eller hjälpte farmor att steka pankisar.

Spiggen är ju inte heller en modig typ direkt. Åtminstone inte än. Dammsugaren ger fortfarande skrämselhicka och så även mixerstaven.

Men helt fega är vi inte som ni ser. Vi bangar inte för riktigt mycket metall i brödrosten till exempel. Det är sådant som gör vår vardag lite mer spännande.

Mörkrost ska det vara anser Spiggen


5 kommentarer:

  1. Ha ha ha ..ni är bara för goa:)))

    SvaraRadera
  2. *skratt* Låter väldigt mycket som jag! Jag tycker att köra bil med lite för lite bensin i tanken är "living on the edge". Om du fattar...?
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Jojo, det kan ju bli riktigt farligt det där! Han är nog modigare än vad ni tror. Det där med dammsugaren är bara en del av hans fasad ;)

    SvaraRadera