måndag 16 januari 2012

Spiggen-Deep as the ocean

Vi har en early morgon här idag. Vi väckte Spiggen redan vid 06:40 eftersom vi skulle till ögondoktorn. När vi var klara för att åka ringde de dock och avbokade det hela eftersom läkaren blivit skjuk. Så här sitter vi nu, klädda, mätta och sminkade (Nåväl jag i alla fall)) och kollar på nyhetsmorgon.

Vi har just haft ett märkligt musikmoment, Spiggen och jag.
Jag har ju märkt att han är förtjust i musik, Spiggen, men vi har ju mest spelat Lennart Hellsing, Smurfhits och sådant. Det verkar dock som Spiggen har heeelt annan smak. Lite förfinad så.

Låten nedan spelades nyss på nyhetsmorgon. Spiggen som innan var livad, frös i rörelsen och satt blickstilla under hela sången. Förutom att han sakta, sakta gungade huvudet fram och tillbaka. Njöööt.
När den var klar så skrattade han till och fortsatte leka.
Vad tycker ni? Är detta så mycket att hurra för?



Är han kanske på väg att bli en Emo? Borde jag vara orolig? Skall jag redan nu köpa honom en skinnkappa  (i stl. 80) och en kajalpenna, för att vara en stödjande moder?

3 kommentarer:

  1. Den känns lite hypnotisk så jag förstår honom. Jag var också nära att frysa till och gunga långsamt med huvudet. Jag tror inte du behöver köpa skinnkappa och kajal.

    SvaraRadera
  2. Hahaha. Vet inte varför, men jag hade nog inte räknat med det tipset från dig. Det är nog för att du är ung och söt och rimligtvis inte borde ha säckar under ögonen. Jag har faktiskt provat det för många år sedan och det stämmer. Jag hade bara glömt. Tack för påminnelsen. Du är rolig du.

    SvaraRadera
  3. Emo vet jag inte men det är ju helt klart "oglättigt" och mycket finstämt så han kanske aspirerar på en känslosam karriär typ åt konstnärshållet eller poet eller så?:)

    SvaraRadera