måndag 30 januari 2012

Måndagsrapport

Bild: fotoakuten.se

Otroligt skön dag! Vilket väder. Jag är helt ovan vid sol kände jag och klippte förvånat med ögonlocken och undrade vem som tänt en industrilampa på gatan. Spiggen var lika förvirrad han.
Nästan 3 timmars promenad minsann. Mycket trevligt promenadsällskap men samma känsla efteråt, att nu har jag babblat för mycket igen. Nu har jag säkert sagt samma saker som jag sa sist och hon tänker att jag är sjuuukt jobbig och tjatig. Jag kan inte låta bli att babbla när jag är med henne. Hon är så trevlig och jag gillar henne så mycket och jag vill säga smarta, roliga saker. Då blir det sådär. Det är hennes fel. Inte mitt.

Spiggen har varit på superhumör hela dagen (well, nästan...vi glömmer frukosten) och har skrattat åt sin mammas gamla vitsar, fulgång och överraskningspussar. Han är en fin vän, Spiggen. En god supporter.

Nu har jag också hunnit med en vända på gymmet och håller på att förbereda för ännu en dag hos doktorn med Spiggeriet i morgon. Denna gång för ögonen. På onsdag skall vi till en annan läkare. Då för allergiutredning. Men det är nog allt på ett tag hoppas jag.Tur att det är på olika ställen. Man vill inte gärna bli misstänkt för Münchhausen by proxy. Nej inte gärna.

I morgon kommer också min snälla mamma och passar Spiggen medan jag skall få lite ärenden uträttade på eftermiddagen. Bland annat en vild pumpsjakt. Så skall vi på Simon och Ekarna, mamma och jag. På sena bion. Får se om någon av oss håller oss vakna tiden ut. Det blir som ett expriment nästan.

God kväll på er gott folk.

4 kommentarer:

  1. Åh Simon & ekarna,minns att jag älskade den boken,du får gärna skriva vad du tyckte om filmen sen om du nu orkar hålla dig vaken :)

    SvaraRadera
  2. :))) Vilken härlig dag ni haft:)) Å som vanligt så flinar jag MED dig inte åt dig:)) Kram:))

    SvaraRadera
  3. Hej! :) Tack för tipset om Abraham Hicks videon, ska kika på den. :) Kram Malin

    SvaraRadera
  4. Hur var filmen? Vill också se den! Hoppas att du hittade några fina skor. Kram Martina

    SvaraRadera