onsdag 30 november 2011

Jul på Liseberg samt höjden av otur.

Idag var Spiggen och jag på Lisebergs julmarknad med Karin och lille Viktor.
Det var helt perfekt. Lagom kallt. Uppehåll, vilket var otroligt med tanke på hur vädret var i morse samt lagom mycket folk. Tänkte ta massa bilder på Spiggen vid kaniner, Spiggen vid juleljus, Spiggen vid chokladjul och sådant men tyvärr lackade jag ur innan jag kom så långt.
För helt plötsligt upptäckte jag att min nya fina vagn var sned. Den drog snett och vänster framhjul gick inte ner i backen. Eftersom jag då blev tvungen att tänka väldigt många fula och orättvisa tankar så hade jag inte tid med vare sig fotografering eller att vara ett speciellt trevligt sällskap. Jag blev rätt så less kan man väl säga.

Men när vi väl kommit i belysning igen kunde vi se att det helt enkelt var punka på höger bakhjul. Det hade jag inte sett eller ens övervägt För alltså va? Jag har kört i cirkus 3 timmar med den innan det blir punka.
Men, men..hellre det än ett snett chassi förstås.

Jag får låna ett par bilder i stället:

Bild lånad från http://ttessii.blogg.se

Bild från reseguiden.se

8 kommentarer:

  1. Jag tror tyvärr Grönan har slutat med julmarknaden. De hade den bara några gånger. Vi brukar istället åka till Köpenhamn o Tivoli es mannen jobbar där. Det blir så magiskt med all belysning. Helt otroligt läckert. Tur med vagnen. /Sahra

    SvaraRadera
  2. Väldigt tjusiga lånebilder får jag säga. Vi funderar allvarligt på att ta en sväng dig inom kort. Tyvärr tror jag inte att det kompenserar för överhoppat Lisebergsbesök under sommaren. Men man kan ju alltid försöka. :) Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Vi var också där idag! Synd att vi inte såg er! Jag ville så gärna få ett foto med Teodor i knät på en Lisebergskanin men Teodor blev livrädd och var inte alls sugen på att sitta i kaninens knä. Det blir inte alltid som man tänkt sig med ungar och vagnar.

    SvaraRadera
  4. Nä, Spiggen blev också livrädd när en kanin kom fram och klappade honom på kinden.

    SvaraRadera
  5. Hjul på Liseberg! Höhö! Sorry, kunde inte låta bli! ;) Hoppas punkan är lätt åtgärdat! Kramis

    SvaraRadera
  6. Åh jul på Liseberg, det har jag aldrig besökt men däremot jul på Tivoli i Köpenhamn. Det var nog mysigt men jag kommer mest ihåg att vi skulade för regnet och att det var asmycket folk.

    Vad trist med vagnen. Hoppas det reder upp sig bra.

    SvaraRadera
  7. Tråkigt att det inte blev några bilder. Tur att det bara var punka på vagnen. :-)

    SvaraRadera