söndag 4 november 2012

Sömnbrist och förberedelser

En besvärlig natt minst sagt. Spiggisen började hosta när vi skulle lägga oss och det bara eskalerade så de små lungorna tycktes stå i fyra hörn av ansträngning. Eftersom vi var oroliga för ett nytt kruppanfall så lade jag mig inne hos honom istället vilket alltid är ett bra recept på riktigt usel nattsömn. För mig alltså. Men i natt även för honom. Han vred och vände, skulle hålla hand, skulle bli buffad i rumpan, skulle kasta Alfons i väggen. Och så vidare. När han väl sov en liten stund så snarkade han som en luttrad sjöbuse och endast tack vare öronproppar kunde jag hålla tinnitusen stången. Typ. Men sova var det värre med.
Idag vaknade vi och var nog paj lite till mans. Lite feber här och halsont där och sådant.
En vabvecka passar dock micket, micket dåligt in i vår veckoplanering så jag hoppas att vi alla kryar på oss tills imorgon. Så idag har jag bestämt att endast rolig aktivitet får stå på agendan. Inget som känns jobbigt göre sig besvär. Vad detta roliga skulle kunna tänkas bestå av får jag fundera på. Äta godis! var min första tanke från min 5åriga reptilhjärna men där drar vi gränsen. Något snarr blir det icke.

Israelresan börjar kännas mer verklig nu när Fru Sederblad, Josefine och Emily har gett sig av och snart går att följa på plats. Ikväll ska jag försöka göra mig lite fin inför resan genom att färga ögonfransarna med ett sånt där hemmakit som jag fick i en Glossybox.
Det ska bli väldigt intressant då jag åtminstone förut har varit rätt så allergisk mot hårfärg och dylikt och senast jag färgade bryn och fransar fick jag jättestora ögonlock. Men när det lade sig så blev det ganska fint. Dessutom har jag både antihistamin och kortison hemma i fall tråkigheter uppstår. Ingen adrenalinspruta dock men vi får väl hoppas att det inte kommer att behövas.

Jag skall också boka tågbiljett ner till Skåne då jag har tjatat till mig husrum hos Emma från onsdag till torsdag. Emma sa att jag inte skulle boka biljetten till Malmö utan till en annan station som har ett sådant konstigt namn att jag egentligen inte ens tror på att den finns. I Sverige åtminstone.
Vi får väl se. Dessa äventyr, dessa äventyr.

Ja jag har provmålat naglarna också....för att se om färgen kändes "Israel". Det gjorde den inte riktigt kände jag.
Mer....Prag.
Och ja. Jag ser att det är utanför. Men sådant går att ta bort serru.

2 kommentarer:

  1. Triangelen? ;-) Välkommen till Skåne!

    SvaraRadera
  2. Skönt att se att det är fler än jag som målar lite utanför när man målar nagellack.

    Jag håller tummarna för att Spiggen håller sig frisk så du kommer iväg till Israel!

    SvaraRadera