tisdag 13 november 2012

Akut jullängt

Från sol och värme till akut jullängt.
Har knappt ens tänkt på att julen är i antågande men när jag tittade mig omkring på Hemköp idag så blev jag ju varse. Och väldigt sugen.
Nu vill jag bara stänga in mig i köket med 3 påsar ingredienser och rulla lussebullar, tillverka små oformliga mozartkulor och koka juleskumfudge. Drickandes julmust och lyssna på O Helga natt på repeat.

Men jag har bestämt att man får börja julbak först i vecka 48 och julpyntandet likaså. På fredagen i v 48. Någon ordning får det vara. Sans och balans kvinna.

Innan dess väntar Spiggens födelsedagskalas på lördag och jag undrar stilla hur jag någonsin skall få lägenheten i någon så när ordning tills dess.
Resväskan står fortfarande ouppackad (Ifall Israel skulle ångra att de skickade hem oss och be på sina bara knän att vi skulle komma tillbaka, och vi ba..okejrå) det är tvätt i drivor och stök i varje vrå. Och jag bara skiter idet just nu. Får bli en annan dag. Jag har ju en deadline vid kalaset liksom.

För nu vill jag skriva listor på allt jag vill baka till Spiggens kalas och till första advent och till jul.
Sedan får man revidera lite allt eftersom man blir utbränd.

I år skall jag slå rekord i marsipanätning. Maximum indulgence.

Lussebullar. Köpte en "Lussebulle" i Israel också även om de kallade dem för något annat, svårt. Omdöme: Allt är inte bättre i Israel. Den matchen vinner vi åtminstone.


Årets snyggaste glögg. Jag som inte dricker spritglögg gläder mig.

2 kommentarer:

  1. Åh den där glöggen har jag väntat på sen jag fotograferade den i somras hos Fuffe! :)
    Marsipanen får du gladeligen min med! Usch och fy för marsipan. Men julen längtar jag efter så det snudd på värker i kroppen. Älskade julen!

    Kram fina du

    SvaraRadera
  2. Skicka du hit marsipanen.
    I´ll have it.

    SvaraRadera