lördag 30 juni 2012

Morgonbryderier

Godmorgon. Ligger här i tältsängen och lurar på när de andra ska vakna egentligen. Klockan är ju ÅTTA liksom. Min bror lurade mig att ta med löparskorna så vi skulle hinna ta en runda före frukost men här är inget liv what so ever. Hm. Mycket snack och lite verkstad.... Aja. Jag ser fram emot dagen och har smörjt mig med så mkt brun utan sol att tillochmed jag förväntade mig att få en hudfärg. Det verkar inte som det bitit ngt vidare för när jag frågade på jobbet igår om jag inte var fasligt brun, ja kanske FÖR brun till och med så svarade mina kollegor att det var svårt att se men om jag ställde mig mot en vit vägg så skulle de kunna kolla mer noggrant om de såg en nyansskillnad. Ni hör ju vilken sabla mobbing. Jag planerar att kontakta arbetsmiljöombudet redan på mån. Synd bara att det var just hon som stod bredvid och garvade läppen av sig vid dessa trakasserier. Tur att jag är byggd av hårt virke. Ha en bra dag hörni! Nu påbörjar jag min nämligen. Och det blir en bra en. Jag bara vetet.

4 kommentarer:

  1. Härligt med den där känslan, när man har nåt riktigt roligt att se fram emot! Ha en riktigt bra dag nu då :-)

    SvaraRadera
  2. Underbara härliga Annika! En dag ska jag berätta allt om artonåriga pojkar. Haha
    Puss & kram

    SvaraRadera
  3. Underbara du! Jag vet att du har haft tidernas tid därnere med det goa gäng du hänger. Gott det!
    Kramar Kicki

    SvaraRadera