torsdag 21 juni 2012

Rapport från sjuksäng.

Jag som aldrig är sjuk är en klubbad säl idag. Horisontalläge och ynklig image. Det känns lite bittert med tanke på dagens superväder och morgondagens midsommarfirande som vi verkligen sett fram emot. Nu blir det nog vi tre och en burk sill typ. Och klackarna i golvet. Men jag försöker att se det som en anledning att vara tacksam över att jag vanligtvis är så frisk och har det så bra. Att jag har råd med en sjukdag och att spiggen är frisk igen. Hellre jag än han sa jag förra helgen när han hade så ont i halsen att han bara grät och grät. Men idag är han frisk, så jag är rätt nöjd ändå. Peter och Spiggen har åkt iväg i operation "göra det bästa möjliga av midsommar". Ja köpa öl alltså. Och även mat hoppas jag, medan jag glor i taket och funderar på hur man på omildast sätt får käft på grannen som tränar på sitt snart förmodligen utslitna trumset. Men ni hör: Inga större problem egentligen.

1 kommentar:

  1. Åh neeej!!! Stackars dig! Och gud vad fin du är även när du är krasslig! Kraaam och krya på dig!

    SvaraRadera