tisdag 12 juni 2012

Spiggen mot sömnen 1-0

Idag har Spiggen haft uppesittarkväll så de aktiviteter vi vanligt vid gör efter klockan 19 blev därmed lidande. Spiggen ville kolla fotboll, äta pizzasallad samt leka med en blöt dammtrasa och inte alls blogga eller jobba.
Nu sover han iaf så vi skall njuta av våra 5 minuter av egentid innan det är sovdags även för oss.

Imorgon åker Peter till England för att hänga lite med sin bästis och min mamma kommer för att passa Spiggmonstret när jag jobbar. Han har lovat att vara den ängel han ser ut som men jag vet inte om jag ger så mycket för det löftet direkt. Bollen är rund...

Själv har jag har skrivit en lång lista med smaskigheter som Peter skall ta med hem från UK och jag kan knappt vänta tills de anländer till ett skafferi nära mig.. Battenbergkaka, jordnötssmör-kitkat, crumpets och annat smarr som man blir galet smal av.

Jag lovar att sköta mig mormor för det är en sådan fin kille jag är.

2 kommentarer: