måndag 4 juni 2012

Kalorier in, kalorier ut.

Finns det något bättre än hotellfrukostar? Jag är fixerad vid hotellfrukost och drömmer mig gärna tillbaka till riktigt lyckade sådana. Kanske skriver jag en bok en vacker dag med titeln "Hotellfrukostar jag minns och älskat". Antagligen blir det en storsäljare som gör mig sjukt rik.
På stadshotellet i Karlstad var det en helt ok buffé. Minus för att det inte fanns färskpressad apelsinjuice och lite sånt men det vägdes upp av att de hade en egen våffelmaker. Man gräddade sin egen supertjocka våfflemåffla och sådant gör iaf mig lycklig och förlåtande till det mesta. Och den andra maten var inte sämre än att jag  fick i mig lite allt möjligt i form av det vitaste av alla vita bröd, wienerbröd, bullar och croissanter som jag doppade i nutella. Men jag tänkte också på fibrer och vitaminer och åt två flisor vattenmelon och säkert 15 solrosfrön på (den sötade) youghurten. Om det finns en diet liksom motsatt till LCHF så var det den jag gick på. Eftersom vi var rädda att vi kanske aldrig skulle få mat igen så stannade vi i Åmål på vägen hem för att äta pizza och i Ljungkile för att klämma daimstrut. En fin dag med andra ord.

Men idag har jag tagit mig i kragen och kört en detox minsann. Alltså jag vet ju ingenting om hur man detoxar men min variant går iaf ut på att jag bara får äta frukt, grönsaker (just det valde jag faktiskt bort men det ÄR tillåtet i teorin) nötter och chokladbollar. Sådana där nyttiga såklart med torkad frukt, kokosolja och jordnötssmör. Inte tjockisvarianten med smör och socker. Detta har jag ätit hela dagen så nu ser jag fram emot ett viktras av sällan skådat slag. Ingen kommer att känna igen mig på jobbet i morgon. Vem är fotomodellen? kommer de att viska till varandra.

I morgon ser jag fram emot att träffa Tess igen. Då blir det nog ingen detox hoppas jag. Underbara Tess som både är fantastiskt klok och superrolig.
Längtar ihjäl mig till detta.

Japp. Himla hälsosam är jag.
Sörplar juice och käkar kiwi som en annan hälsoguru.

3 kommentarer:

  1. Och ni kommer att få otroligt trevligt såklart. Och inte är jag med. Såklart. Sover efter nattjobb och går sen bort till andra och äter gott, så det går ju ingen nöd på mig. Men jag hade så grymt gärna träffat er ju!

    Men nästa gång kanske?! :)

    Kramar till dig!

    SvaraRadera
  2. Lite avundsjuk ändå. En helt okej hotellfrukost är bra mycket bättre än gammalt torrt bröd, som jag åt i morse.. Hoppas ni hade trevligt idag!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Allvar. Du är så rolig att man ramlar av stolen, din stolla ;-).

    SvaraRadera