fredag 29 juni 2012

Spigglängt och 10 000kronorsfrågor.

Efter en tågresa som kändes som en evighet och där åksjukan gjorde entré redan i Kungsbacka, är jag nu framme och installerad i Skåneland. Så nu har jag hängt lite med mina superfina brorsdöttrar och svarat på svåra frågor av typen; "Varför får du ett så stort ben när du sitter sådär?" och "om du nu lagrar fett precis som en kamel varför går du inte som en kamel?". Sedan visade jag lite fräcka yogamoves som jag efter 10 års oregelbunden träning behärskar knappt halvbra. De klarade så klart alla utan övning och slängde med ben och armar lätt och ledigt. Själv saknar jag min egen bebis och undrar om han sover gott och vad han drömmer om. Och om man kan skicka några kilo kärlek genom luften som ska landa på hans små änglalockar.

1 kommentar: