söndag 4 december 2011

Veckans utmaning...


....tycker jag inte alls att du skall hoppa på. Tvärtom faktiskt.

Jag bestämde mig för att hoppa på nyttig mat och träningsvecka. Japp. Jag vet att december är den sämsta månaden att banta i, på alla sätt och vis. Men detta handlar om måndag t.o.m fredag eftermiddag (Då jag skall ut med jobbet) och 4½ dag med nyttig mat och träning borde till och med jag klara av. Särskilt som jag toppar det hela med ett riktigt moffjulbord på Gothia Tower på lördag kväll. Här ska inte lidas någon brist, det lovar jag. I längden alltså.

Min gamla chef är administratör för det hela. Själv har hon just genomgått en galen fitnessfight och var så smal och vältränad att jag fick huvudvärk när jag såg henne i lördags. Men så hade hon levt på muminköttfärs* i en månad också och tränat som en sjuk person. En månad!!! Då är man ju sjuk i huvudet...men smal blir man. oj ja.

Japp. Så nu är det dags för självkontroll. Jag har kolydratskompenserat hela dagen och mumsat lussekatter, choklad och tillslut även en stackars överbliven cupcake som jag förbarmade mig över då den var alldeles ensam, rädd och frusen i frysen.

Vad tror ni? Kommer jag klara veckan? Och hur mycket kan man gå ner egentligen? Mycket hoppas jag haha
Självklart kommer ni få följa denna rafflande bantningsutmaning här på bloggen.
Det blir väl jättespännande? ;-)
Måndag morgon och lördag kväll!!!
Bild lånad från http://jenylicious.blogg.se

*= keso. Men det kanske ni fattade?


4 kommentarer:

  1. Låter spännande (men galet)! Finfin illustration, det framgår tydligt att du satsar hårt :) Men jag vill helt inte tänka på hur din mage kommer att uppföra sig efter en veckas hårdbantning som avslutas med julbord... Don´t worry - det är inte magflunsa du upplever på söndag ;)

    SvaraRadera
  2. Har du "dukat under" för Spiggens bantningsmobbing? Nä jag börjar i januari i år igen...

    SvaraRadera
  3. Hej vilken härlig blogg du har & jag gillar iden att köra hårt mån-fre.........känns som att även jag skulle kunna klara en sån bantning, så länge jag kan fläska på under helgerna ha ha....kanske ett sätt att iallafall inte gå upp i vikt :)

    SvaraRadera
  4. Det här är en utmaning som min kropp ropar efter.... "haka på din osunda varelse, detta är precis vad vi behöver"....men, nja...fel timing tycker jag nog. Däremot ska jag med glädje följa din kamp under veckan. Framemot lördag förväntas ett fitnessmonster på bild :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera