fredag 9 december 2011

Med kärlek


Något som gör mig helt knäsvag är de hemmagjorda gåvor som Spiggen har fått av nära och kära. Att någon har tagit sig tid och med Spigg i tanke och hjärta knåpat ihop en present.
Jag önskar att jag själv kunde och iddes sy och virka, snickra och greja så att mina nära fick lika fina hemmagjorda ting av mig. Men jag är väl för lat jag. Och svårt är det. Men en dag ska jag.


Men titta bäddsetet som Spiggens faster sydde och broderade och som han fick när han föddes:


Och den gosiga kudden som farmor sydde:


Och vimplarna som mormor sydde så han skulle ha något fint att titta på
när han vaknar:


Och mössan som hans kusin virkade. Hon är 12 år för sjutton. Så himla duktig:


Och den underbara, underbara skyddsängeln som moster gjorde och som håller ett
vakande öga på honom:


Dessa kvinnor.


3 kommentarer:

  1. Ja, visst är det något särskilt underbart när någon har lagt tid och kärlek på gåvan. Men det kan man också göra på annat sätt, om man nu råkar vara den som inte gärna pysslar och donar. Man kan exempelvis baka något tjusigt och gott och passande till present.... ;) Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Vilka fina saker han fått. Det är fantastiskt när någon gett sådär lite extra av sig själv genom att lägga ner både tanke, tid och kärlek!
    Bäddestet är ju bara för fint. Vilket minne att spara!

    SvaraRadera
  3. Åh vilka finfina saker! Fyllda med omtanke, kärlek och hjärta. It doesn't get any better than that! :) Kram

    SvaraRadera