tisdag 20 december 2011

Julmys

Ikväll är det jul på riktigt.
Jag har planterat nya hyacinter och gjort nya apelsiner med nejlikor. De blir rätt onaskeliga på ett par veckor de där. Får ny färg och sådant. och skägg.
Nu dricker jag julmust, har tänt doftljus med juldoft och i köket står Peter och lägger in sill. Jag tänkte se en julrulle också. The Holiday är ju egentligen given men idag blir det någon gratisfilm jag fick med när jag köpte någon tidning.
"Anywhere but home" heter den och jag sätter en lussekatt på att den är kass, men det gör ingenting. Det är känslan jag är ute efter.

Peter fick förresten smaka på juleskumfudgen och han absolut älskade den. Han är ju ingen julgodiskille, Peter, så reaktionen var lika överraskande som välkommen.
Nu fick jag på mig att göra några satser till. Så det räcker till påsk.

Ha en skön kväll. 

Jo det blev en doftljusbild i bloggen tillslut.

6 kommentarer:

  1. Den filmen är eh *harkel* annorlunda men med sina skratt.

    Låter som du har en helmysig kväll. Ska nog minsann dra mig upp från hålan jag råkade bli ner puttad i och göra ngt mysigt av kvällen!

    Tack för inspirationen!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Roligt när den man har hemma uppskattar det man gör! Inte alltid så.... :)
    Mmmm, älskar julfilmer. Bäst så här års är sanslöst sliskiga Love actually. Där är det känsla och tårar och allt. Fast den egentligen inte är så djup och kultiverad och så...Men skit samma på jul :)
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  3. Alltså ett doftljus på bild igen och jag gör slut. Hör du det?

    SvaraRadera
  4. Linn: Min syster sa samma sak. Hon har varnat mig. Det ärförargelseväckande. Jag förstår det. Men det luktar kanel och sånt.
    Dessutom ljög du om fudgen. För den var god. Och smakade inte löksås alls.

    SvaraRadera
  5. Jag blev verkligen så himla himla glad för det du gjorde! Tack än en gång! Jag åt 5 stycken av bara farten igår kväll (sammanlagt). Resten skall jag göra Juleskumsfudge av... bannemig! Min svärmor kommer idag... då måste vi aktivera oss! Kraaam

    SvaraRadera
  6. Tess: Det sägs att man kan få en bragdmedalj om man klarar att bara äta fem, Tess. Du är värd varenda tomte.

    SvaraRadera