onsdag 28 december 2011

En önskan om lite spring i benen

Det känns som vi är inne i ett riktigt bra flyt med Spiggens sömn. Rumpansson somnar sju varenda kväll och vid halv 8 snåret på morgonen så väcker vi honom. I nio fall av tio. Detta är ju osannolikt lyxigt.
Och eftersom man aldrig kan VETA säkert hur det skall bli så lägger vi oss dessutom aldrig senare än 23.
Det blir ju ganska mycket sömn på det hela taget. Så varför är vi så förjordiskt trötta? Vad är det frågan om? Vi går omkring som två zombies och jag fattar det inte.Visserligen så är Spiggen otroligt high maintenance och en dramaqueen av sällan skådat slag men ändå.


Kanske borde vi gå till ett ljusterapicafé, sitta i vita kaftaner och dricka örtte. Kan det vara något?





5 kommentarer:

  1. Måste bara säga att du har en underbart söt unge!!!! Kram!

    SvaraRadera
  2. I know the feeling! Lite snö, sol och go' fika hade nog gjort susen. :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Haha! Vet du, jag var tvungen att högläsa din kommentar för min H. Om att gifta sig alltså... Jag väntar och väntar på det där frieriet så jag tänkte att det kunde ge honom en liten push! Vi får väl se! ;)

    Han är ju bara för söt er lille Spigg! Sköönt att han sover bra om nätterna men jag känner igen det där om att aldrig veta och gardera sig!

    Kram kram

    SvaraRadera
  4. Äsch, det är väl bara slutet-på-året-trötthet. Du vet, alla löften man inte höll tar på krafterna. För att inte tala om det här med att komma på nya att våndas över nästa år. Det går över däremellan. Kramar Kicki :)

    SvaraRadera