måndag 26 december 2011

Och så var det över.

Nu har vi kommit hem efter julfirandets andra del vilket var ett tvådagarsstopp hos Peters familj dit vi kom brummande på juldagen som ett kringresande cirkussällskap med bilen på knä av alla prylar. Det går ju inte att missa att vi kommer om man säger så. Kommer och kommer förresten. Vi invaderar.
Allt har varit superbra men både Peter och jag har känt oss svimfärdiga av trötthet efter helgen. Så nu planerar vi framstupa sidoläge hela kvällen.
Spiggen har ju fått sin del av intryck kanske man skulle kunna säga och tidvis agerat som på speed. Som tur är har han sovit på nätterna men eftersom både han och Peter har varit förkylda så har de båda varit mycket framgångsrika i det snarkVM som har gått av stapeln i helgen. Tyvärr fick jag en biljett till evenemanget. En bra plats på första parkett så att säga. Så jag har kanske inte sovit så mycket, men har varit arg desto mer. Alltid något.

En annan sak. När vi kom hem till lägenheten så luktade det jättestarkt av typ aceton. Inget läckande aceton har dock upptäckts. Kan det vara alla hyacinter? Känner ni igen det? Eller är det våra grannar som försökt skicka ett "dags att flytta"meddelande i form av giftattack? Vad tror ni?

 Ja det är väl ingen som skulle tveka på att Spiggen är min unge. Detta intresse för kalorier.

 Spiggen har fått tag på en körsbär i likör och är väldigt nöjd med sitt val.
Sprit i choklad är godis med klass tycker Spiggen.
Jag känner mig mer tveksam.

Fröken monsterboxer var hårt prövad av Spiggen men behöll såväl tålamod som gott humör.
Fast lite tillkämpat stundtals.
En sabla skitunge till att få all uppmärksamhet och köttbullar. 

7 kommentarer:

  1. Ang acetonlukten, spana in dina apelsiner med nejlikor. Mina luktade något liknande när de blivit lite gamla och trötta...

    SvaraRadera
  2. Aha! Smart. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  3. Vet du..Jag blir alltid så himla glad av att läsa här:) Och Spiggen..Asså..sötunge!! kram kram:)

    SvaraRadera
  4. Underbart! Men nej, det där med körsbärslikör kanske ska vänta några år....iallafall!
    Acetonet undrar jag. Vi har varit borta hela julhelgen och har hyacinter hemma. Kände tyvärr inte doften av aceton vid hemkomsten. Jag säger tyvärr, för det hade varit bättre än doften av de gamla som bodde här före oss. Det hjälper inte att hela huset är renoverat snart. Den doften kommer alltid när vi har varit borta några dagar....
    Kramar i massor!
    Kicki

    SvaraRadera
  5. Hmm. I så fall har jag årskort till snark-VM...

    SvaraRadera
  6. God fortsättning! Spiggen är inte ensam om att gilla kalorier ;)

    SvaraRadera