lördag 24 december 2011

God julaftonsmorgon!

Spiggen och jag är matchymatchy 

Det är tydligt att man blivit vuxen när man är uppe före sina föräldrar på julaftons morgon. Annars var det ju regel att man låg kvar i sängen och väntade på att morgonfikat uppdukades. Och så ringde mamma och pappa i bjällrorna så man visste när det var dags. I morse fick Spiggen ringa istället. För att väcka sin pappa. Som inte vaknade trots att det var ett herrans oväsen.
 Dagen fortlöper annars på vanligt vis fast vi skippar kyrkan. Istället ägnar vi dagen åt att spela Bing. Ett mycket roligt spel som mina vänner gjorde när de bodde i Skottland och inte hade någon TV. Det är bra på det viset att det håller på i en evighet. Alla utom jag hatar det här hemma, men spelet är sedan några år en ny jultradition och sådana måste hållas, hur jobbiga de än må vara. Så vi står ut.
Sedan ser jag också framemot min favoritfilm "Kan du vissla Johanna". Det har jag sett varenda jul. Det nya i år blir att jag även kan se slutet. Eftersom vi alltid gått till kyrkan förr så vet jag inte hur den slutar. Spännande.

1 kommentar:

  1. En GOD JUL till dig du så fina:) Ha det bäst med massor av julvärme & Kärlek..kram kram...
    >3

    SvaraRadera