måndag 7 januari 2013

Oväntad ledighet och ord för en måndag

Gud vad trötta vi var i morse. särskilt Jakob som tydligen vant sig av med att behöva gå upp redan klockan sju. Så vi blev sena och jag sprang som en galning  i regnet för att hinna till frukosten på dagis. När vi väl kom fram hade mitt hjärta bytt plats med halsmandlarna och det var ganska så i onödan eftersom förskolan var nedsläckt och superlåst. Både Peter och jag hade missat att alla skolor och förskolor i Götet tydligen är stängda idag. Så vi fick knata hem igen.
Lite slarvigt, ja och irriterande, visst.
Men också en oväntad ledig dag att göra något supermysigt av.
Så ser vi det.
Idag försöker vi återigen göra det bästa av dagen. Eller hur?
Så där så att vi ikväll när vi lägger oss kan känna att; Japp den här dagen ledde åt rätt håll, dit jag vill.

Kram och fin måndag.


1 kommentar:

  1. Det är nog över hela landet känns det som. Här i lilla byn är också alla skolor stängda för en kick-off (kanske) för de anställda.
    Barnen är hos mormor och morfar. Jag jobbar hemifrån och det går trögt.

    Hoppas ni myser i mängder
    Kram

    SvaraRadera