fredag 11 januari 2013

Dagens demensvarning.

Jag tror att jag är lite stressad för tillfället. Har lite overload i systemet och samtidigt som jag trivs med att det är fullt upp visar kroppen att den är spänd genom att jag blir tankspridd och glömsk.

I förrgår morse lämnade jag Spiggen på förskolan och blev lite sen så jag hann inte lämna tillbaka vagnen hemma så jag tänkte att jag skulle ta med den till jobbet istället. Så jag placerade den på bussen och mig själv på sätet bredvid. Sedan gick jag av utan vagnen. Tjolahopp.
Det konstiga är dock inte att jag glömde den, det kan (kanske) hända den bästa, men det är ju lite anmärkningsvärt att jag inte kom på att jag glömt den förrän på eftermiddagen dagen därpå då det inte fanns någon vagn att hämta Spiggen i. Men inte ens då mindes jag direkt att jag haft den med mig. Istället frågade jag Peter var han hade ställt den, yrade om tjuvar och var lite (mycket) upprörd.
Sedan kom jag på det och blev alldeles kall. Alltså skit.

Men som tur var hade den lämnats in på Västtrafiks expedition för bortslarvat gods och ingen verkade varit taskig mot den. Men så är det ju en krigsvagn också...vem vågar liksom?

Ikväll äter vi Levainbröd och salami och delar på en flaska rödvin.Möjligtvis har jag varit på 4-gott också och handlat helggodis. Mycket möjligt.
Spiggen har nyss lagt sig efter barnprogram och popcornfest.
En hel helg väntar. Känns riktigt, riktigt bra.

Nöjdare än vad han ser ut.

1 kommentar:

  1. Jag skrattade högt när jag läste det här på Fb igår! Sååå kul! Extra kul är det ju att den kom hem igen :) Puss

    ps! här dricker vi också vin! Lovely!

    SvaraRadera