söndag 21 oktober 2012

Det är inte sant

Nääääeeee.
Det har varit prima liv här hela helgen och Spiggen har varit pigg och glad och ätit bra.
Så vi åkte ut till våra vänners hus för att hänga lite nu i eftermiddag och märker plötsligt att Spiggen är febrig. Igen. När vi kom hem så kaskadkräktes han ner mig i trappuppgången och febern steg och stackaren skakade som ett asplöv. Sedan fick han mjölk som han omedelbart kräktes upp (över mig givetvis) så nu verkar det inte bättre än att vi kanske får hälsa en liten magsjuka välkommen.
Kanske inte precis vad han behöver efter två omgångar sjukdom och matvägran och sugrörstunna armar. Not so good för hälsa och humör.

Dessutom så skämdes jag ihjäl när jag skulle ringa min chef och meddela att jag nog inte kan jobba så mycket denna veckan. Heller.

Sedan skämdes jag ihjäl en gång till när jag fick ringa till våra kompisar som vi gästat idag och berättat att vi kanske dragit dit en liten magis. Grattis. Och förlåt.

Ikväll laddar vi för vår möjligtvis inställda nattsömn genom att kolla alla hittills sända
avsnitt av säsongens Solsidan. Vi har sparat. Så att de skulle kunna förgylla en pissig söndag. Som den här.

Innan Spiggen blev sjuk idag så körde han traktor lite grann. Med släp. Tunga grejor.

Att kunna köra och backa med släp är allmänbildning, tycker Spiggen

Nu ska vi se var kopplingen sitter.
Undan tomtar!!!


1 kommentar:

  1. Uuuusch!

    Stackars er! Vet precis hur jobbigt det kan vara med hemska sjukor som avlöser varandra. Så hopplöst på något sätt.. Har själv två grabbar på fem och treochetthalvt, så jag känner verkligen igen mig. Mina killar är inte heller pärlplattetyperna, utan otroligt energiska och väldigt bestämda till sin natur.. Och trådsmala. Så pass att ett matsked olja i vällingen för den lilla har blivit standard.. Inte så kul för en mamma. Man tycker ju liksom att de ska ha lite hull att 'ta av'.

    Hang in there. Inte för att det är någon tröst, för man är pretty ensam när man står där i all skit, men ändå; du är en hjälte och det kommer bli lättare!

    Helena

    SvaraRadera