torsdag 2 februari 2012

Resultatet av skojakten

Ja alltså...nu har jag provat varenda pumps i hela Göteborg och det har varit svinjobbigt.
Egentligen har jag ju hela tiden velat ha likadana Unisa 10 centimeters som jag hade innan, fast i en storlek större då. Men de går inte att hitta vilket är assynd då det var den optimala pumpsen och förutom vid ett tillfälle så har jag alltid känt mig fin i dem.
Det tillfället var då min syster och jag plötsligt hamnade på en skitflådig stureplansfest dit vi av märkliga omständigheter fått en inbjudan. Jag var finklädd och klackklädd och kände mig rätt när jag gick hemifrån men när jag väl var på plats så insåg jag att det som är höghögklackad snitsig sko i min värld var som en foträt Eccosandal på den hippan kan jag säga. Det var liksom lite av en annan liga.

Men jag provade ett par sådana annan liga-skor  nu i denna skojagarvändan. Sjukt snygga, vansinnigt dyra men nedsatta med 70% och rätt storlek. Jag var i himlen ett tag. Och vände, för det gick inte. 12 (eller 14) cm stillett är inte min påse chips ändå, visade det sig. Dessutom var de galet obekväma. Skit också.

Nåväl. Detta är de skor som inhandlades. Den uppmärksamme finner ju två par på bilden.
Ett par i skinn med 8 cm klack och ett par i moccaimitation med 10. Ganska snygga även om det är redigbyxvarning på skinnvarianten.


Moccapjuckorna är faktiskt ett par Tamaris vilket chockade mig svårt. Tamarisskor är lite av ett skämt på jobbet då det är något vi lite mognare damer bär. Lite fotriktigt och lite otrendigt. Kanske i form av en trevlig promenadvänlig loafer till exempel. Ungdomarna kör ju med fräckare märken.
Men jag tyckte faktiskt att dessa var fräsiga.

Fast jag har en fråga. De är alltså inte i skinn. Kommer detta innebära att jag:


  1.  Får svårartad skoskav som aldrig går över
  2. Förgiftar min omgivning med dödsframkallande fotsvettningar
  3. Därför aldrig kommer använda dem? 
Finns det någon av er som har dessa och vet om de mjukar upp sig?




2 kommentarer:

  1. Oj, redigbyxskorna har jag motsvarande i min garderob. Fast i skinn. De är ett av mina fräckaste par. Känner mig rätt så snofsig när jag har dem. Men du, de bekvämaste skor jag någonsin haft var i någon konstig syntetmix. Det är inte alls säkert det blir svettigt.
    /Anna

    SvaraRadera