fredag 10 februari 2012

Att kunna andas känns lite 2008 på något sätt

Bild: houdi.se
Packningskaos råder för tillfället.
Jag har släpat fram min största resväska av storlek vindsförråd, eftersom jag med gnällig bebis omöjligt kunnat välja vad jag ska ta med för kläder, än mindre prova. Så jag tog med, ja typ allt faktiskt.
Spanxen är med såklart. De hann jag prova iaf och visst drar de in lite grann, absolut, men inte i närheten av tillräckligt. Men med en extra gördeltrosa utanpå så kunde jag säga hej till en midja jag inte sett på länge. Kanske jag går all in och även slänger på en control top strumpbyxa över alltihop. Hej smal!
Man blev liksom alldeles hård av alla oflexibla underkläder. Det var inte direkt obekvämt men tungandat på något vis. MEN vi skall vara glada att vi är kvinnor av idag och inte några hovdamer på Versailles. Jag anar att de hade det värre. Jag har sett bilder som tyder på det.

Från det ena till det andra så fick vi alla svar idag på Spiggens allergiprover. De visade endast på en patetisk överorolig mamma samt på kärnfrisk bebis om än med smal figur och god ämnesomsättning.

På de goda nyheterna tar vi helg och reser till Malmö lite grann.

7 kommentarer:

  1. Ses snart!!!! Lutar åt stor resväska här också. Vet fortfarande inte vad som packas. Och nu åker jag på tjejträff. God planering? Nix!
    Kramar Kicki

    SvaraRadera
  2. Hej, hittade hit via Emma och ska också på tillställning i morgon. Ser att du skickat efter godis och kommer oombedd med tips på att det i Malmö finns en affär vid södertull (Amerikansk) där det finns massor av gott skit med jordnötssmör i!

    SvaraRadera
  3. Ses på lördag!! Och du, man kan alltid shoppa i Malmö ;-).

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni får superroligt imorgon!!

    Kram K

    SvaraRadera
  5. Jag skrattade så jag trodde jag skulle dö en smula. Spanxen. Herre min skapare. Det började med att den fastnade halvvägs på huvudet för att den var så trång. Mannen fick komma och dra ned den. Jag tycker mest att den gjorde underverk för boobsen. Den plattade till dem på ett bra sätt. Men det går ju inte att sätta sig ned. Man är liksom stelopererad i en sån där. Vi kommer gå omkring som små robotar vi spanxare. See ya tomorrow.

    SvaraRadera
  6. Sahra: varför drog du dem över huvudet??? Du måste ha en annan modell. En all over spanx? Katta: det är synd att du inte kommer vara där. Verkligen synd.

    SvaraRadera
  7. Jag har en underklänningsvariant. Hahaha. Tänk om det hade varit Emmas variant med kisseluckan. Det måste ha sett väldigt konstigt ut.

    SvaraRadera