lördag 18 februari 2012

Istället för schlager

Ikväll verkar det vara melodifestivalkväll för de flesta. (Jag vägrar säga "mello"...på samma sätt som jag inte KAN kalla mellanmål för mellis och rosévin för "rosse" eller "rosa"...det går bara inte helt enkelt. Det är mot allt som är jag. Om man vill vara dramatisk. Och varför inte?) Men jag fattade det som det gick bra för Björn. Kul!

Här hemma dricker vi istället rödvin och kollar nya avsnitt av Californication. Det är så grymt bra.
Vad som var mindre bra var "Kontoret", alltså den svenska motsvarigheten till "The Office" som vi också tittade på. Skit också, jag hade verkligen sett framemot den trots att jag inte hade så höga förhoppningar. Jag hade hoppats på att de skulle kört sitt eget race och inte helt kopierat den engelska variantens karaktärer och scener. Det går liksom inte att vinna då. Inte ens om man plockar fram en gammal klassiker Kim Sudoko (som jag råkade kalla honom utan att skämta) i rollen som Tim.
Orginalet är fortfarande, anser jag, något av det absolut roligaste som någonsin gjorts. Kan inte komma på något som egentligen ens kommer i närheten.....nej.

Eller hur?

4 kommentarer:

  1. Hehe! Kul klipp... har dock inte följt serien! :)

    Ingen "mello" här heller... såg nån jobbig skräckis istället. Eller, jag såg 10 minuter kanske sedan fick jag dispens. Tycker INTE om skräckisar! Kram

    SvaraRadera
  2. Kul som bara den! En tapper man är han...

    Och jag säger både mello och mellis. Trots att jag är emot det. Men så har jag tre ungar i en ålder där de påverkar morsan starkt :)

    SvaraRadera
  3. Tess: Åtgärda det snarast.

    Creando: Klart man påverkas. Kommer säkert falla dit själv en vacker dag. Men just nu har jag ingen som inflerar mig negativt. (På just DET området alltså)

    SvaraRadera
  4. Jag vill springa in och önska dig en trevlig söndag!!
    Kramilikram

    SvaraRadera