torsdag 4 oktober 2012

Högt och lågt på hälsofronten

Hör nu och häpna mina vänner.
Inte bara var jag uppe före tuppen och äntrade gymmet redan vid halv sju för en löptur och lite lyft.
Jag drog dessutom iväg igen nu på kvällen för ett Bodycombatpass. I know. Crazy.
Trodde jag skulle vara seg på kvällspasset men jag har aldrig varit piggare tror jag. Jag slog och sparkade som en Paulo Roberto på speed.
Kan kanske berott på morgonträningen. Att jag var så alert menar jag...eller p.g.a sockertripp eftersom jag återställde dagens kaloritappchock med att äta riktigt duktigt med onyttigheter. Typ oavbrutet under hela dagen.

Träffade nämligen min fina vän Jakob på lunchen och vi lurade lite på vart vi skulle gå för att få i oss lite hälsosam och näringsriktig lunch. Vi vägde nyttiga alternativ mot varandra. GI buffé eller kanske sallad osv. Tillslut valde vi sopp och tårtbuffén på Steinbrenner. Det var väl ett fint och förnuftigt val?
Efter kanske 5 tårtbitar mådde jag så sjukt dåligt att jag bara orkade 1½ kanelbulle till eftermiddagsfikat. Iofs var de stora men ändå. Det var lite svagt tycker jag.

I morgon skall jag försöka vara lite mer balanserad och normal. Både när det kommer till träning och mat. Inte jobba med ytterligheterna så mycket.För det är lite stört känner jag.


Som ni ser kom vissa tårtor även med frukt och grönsaker
= hälsosamt
Ovan ser vi både blåbär och hallon. Bland annat.

2 kommentarer:

  1. Det är galet duktigt att träna på morgonen! Hurtbulle. /Anna

    SvaraRadera
  2. Du är fabulous! Jag älskar att läsa din blogg!

    Fredagskramar.

    SvaraRadera