fredag 19 oktober 2012

Äntligen helg

Men åhå så skönt att det är helg. Det enda som är synd är att jag håller upp med godis just nu vilket innebär noll tuggmotstånd framför Skavlan. Känns ovant. Men tanken på att visa upp sitt ryggfläsk i en brudklänning med rygguringning kan skrämma den ihärdigaste av moffare.
Men räkor har jag fått. Och vin. Dessutom tackade vi av vår fina praktikant idag på jobbet med tårta förstås. Så det är naturligtvis inte sådär hemskt synd om mig. Lite synd men inte hemskt.

Helgen bjuder förhoppningsvis på både vila och kalas. I morgon skall jag ut på något spännande förstår ni. En Gerillarestaurang. Det är en hemlig restaurang, hemma hos någon där konceptet är ungefär detsamma som på en vanlig taverna förutom att någon lagar mat i sitt eget kök.
Jag tycker att det är ett roligt koncept. En blandning av att äta ute och få middag hemma.
Kocken känner vanligtvis inte gästerna och deltar alltså inte i middagen utan serverar, lagar mat och agerar värd eller värdinna.

Eftersom jag anar att vinet kommer att flöda så har jag tagit en halvdag ledigt på Söndag. Mamma är ur tjänst helt enkelt.

Men nu skall jag kolla in hos er och bänka mig för Skavlan.
God fredag.

För mig som gillar att smygäta passar Gerillarestauranger naturligtvis extra bra.

2 kommentarer:

  1. Aldrig hört talas om förut faktiskt. Låter rätt kul dock. Du berättar mer sen va?

    Kramar

    SvaraRadera