onsdag 24 oktober 2012

Ryggont, hus och starka män

Zumba inställt p.g.a pyttelite ont i ryggen och ångest över det. Kan tyckas fånigt men i stort sett hela 2009 och halva 2010 var jag fullständigt handikappad av ischias som antagligen kommer från ett dubbelt diskbråck längst ner i ryggen. Som är vilande för tillfället och så har varit under två år men som jag alltid är svinrädd för att få besök av igen. Det började smygande med en smärta som den jag har nu typ och sedan jobbade den sig sakta och metodiskt fram för att ta över hela benet, även framsidan eftersom jag fick muskelinflammationer överallt p.g.a felbelastningen. Den tog också över mitt humör, mitt förstånd och min plånbok.
Men det var sååå tröttsamt att alltid behöva röra sig i superslowmo och galet deprimerande att alltid ha ont. Efter att ha varit hos massörer, kiropraktorer och provat något annat sköjeri, kraniosakral terapi tror jag det kallas, träffade jag slutligen på en rolig snubbe i Majorna som bland annat höll på med sådant där starkemanpyssel. Böja stekpannor tillsammans med Marcus Samuelsson och annat viktigt. Han var så otroligt musklig att kroppen nästan var som en murkla.
Men han var grym. Han sa att nästan alla ryggproblem eg härstammar från dålig hållning och så visade han med en penna hur ryggen får jobba när man är en slapp gammal hösäck. Sedan klämde han och vred, uttalade trollformler, böjde en stekpanna och vips så blev jag bra. Slapp till och med droppfoten som min kiropraktor förberett mig för med ödesröst.

Så ikväll har jag intagit soffposition med en produktkatalog över alla tillval vi har möjlighet att göra i huset. Och förfasar mig över vilka extrema överpriser de tar för vissa saker. Som att sätta in kamin t.ex. Jag undrar om de kanske tror eller åtminstone hoppas på att vi är lite dumma i huvudet. Ett kamintillval kostar 82 000. Hahaha. Hahaha.
Jag tänker att de tänker att där kan de lägga på stålers för det kommer ingen orkar göra i efterhand. Mycket bökigt ju. Bökigt javisst. Men minst 40 pickadoller billigare. För det tar jag lite bök. Vi kan bo på hotell under tiden. Det har vi råd med då. Inklusive champagne på rummet.
Jesanes.

MEN!
 Tar man ändå kamineländet så får man varsin Tshirt på köpet. I klassisk färg och passande tryck. Det är ju iofs generöst.
Bild från: http://jrgrana.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar