måndag 22 oktober 2012

Vab och Bootcamp a la Spiggeriet

Det blev till att vara hemma med Spiggisen idag förstås. Dock verkar han ha sluppit magsjukan. Det blev inget mer spy. Mycket bra.
Han har varit märklig idag faktiskt. Han har relativt hög feber och är en gnutta snorig men han vaknade snortidigt fast han varit vaken halva natten och sedan när han skulle sova vid lunch så tog han en 40 minuterslur istället för de vanliga två timmarna. Där emellan har han varit piggare än någonsin. Superaktiv och mer energi än vad han har på friska dagar. Fångade dagen liksom. Fattar ingenting.
Jag har ju inte heller sovit i natt så jag hade svårt att hänga med minst sagt.

Det är märkligt att vabba tycker jag. Eftersom man inte är sjuk själv så känns det som att man skolkar. Här sitter jag och kollar dagtv liksom.

Och så försökte jag träna lite. Spiggen agerade PT och var mycket sträng. Bootcamp i all ära men ett träningspass med Spiggen är aningen mer hardcore.
Eller vad tycks om en 11 kgs unge på halsen när du skall göra Situps. En boll kastad i huvudet när du gör knäböj. En påse hårda småbilar hällda över ansiktet när du ligger på rygg och min favorit; Bli påkörd i huvudet av en gåbil när du gör plankan. Det händer aldrig på Sats så vitt jag vet även om folk tjatar om vad jobbigt de har det med sina PTs.
Det gjorde rätt ont, en del av det där, men jag kunde inte låta bli att skratta ihjäl mig. Han är så himla rolig. Kryper in och lägger sig under och skall pussas när man gör armhävningar och försöker putta undan mig från mattan för att han och Alfons skall sitta själva där och köra traktor.
Göllonge.


Militärjumpa kan slänga sig i väggen
Bild: http://jemppari.blogspot.se

1 kommentar:

  1. Tänk vad mycket pengar du sparar om du drar in gymkortet och tränar hemma med Spiggen istället! :)Hoppas du fått sova inatt! Kram

    SvaraRadera