måndag 15 oktober 2012

Yogibudskap och Gardell



Måndag kväll med lakritste och pedikyr/manikyr.
Lakritste är ju så klart inte lika festligt som riktigt lakrits, det förstår ju varje och en var, men det är trevligt med de små budskapen man får på Yogitepåsarna. De kan man läsa och lura lite över och bli en bättre människa på kuppen. Och då slår man ju flera flugor i en smäll.

Hm. Undrar vad Spiggen säger om detta.
Jag hedrar väl vem jag vill, tänker Spiggen.
Oavsett.


Ikväll stålsatte jag mig återigen för att se Jonas Gardells mästerliga serie"Torka aldrig tårar utan handskar". Den är så fruktansvärt bra men så jobbig att varenda centimeter av mig värker under tiden och en lång stund efteråt. Jag vill blunda och låtsas att detta aldrig hänt.

Här ser ni den om ni missat den:

http://www.svt.se/torka-aldrig-tarar-utan-handskar/

3 kommentarer:

  1. Jag kan förstås inte låta bli att titta iallafall, men fytterackarns vilken ångest...

    Kramar

    SvaraRadera
  2. Underbar serie och bok! Love it!

    SvaraRadera
  3. Men nu missade jag den igen ju. :(

    Kram underbaraste! <3

    SvaraRadera