onsdag 24 oktober 2012

Nytt i smyckeslådan...

...är det här tjusiga armbandet, inköpt för en hundring där hela beloppet går till Childhoods verksamhet för barn.

Varje pärla i armbandet har sin egen färg och beskriver en artikel i barnkonventionen som handlar om barns rättigheter.

Detta ämne ligger mig otroligt varmt om hjärtat. Jag mår så otroligt dåligt över utsatta barn och eftersom  jag är en vek stackare kan jag inte ens kan läsa nyheter om ämnet. Eller se den där fruktansvärda reklamen med en liten blåslagen pojke som vickar på en lös tand framför spegeln.

Jag beundrar alla människor som faktiskt aktivt gör något. Vårdpersonal på barnavdelningarna- Hur klarar de av det? Stödfamiljer, hjälparbetare, personalen på BRIS. Och många andra. I deras jobb skulle jag vara till noll nytta. För att sätta sig ner och grina hjälper ingen.
Så jag skänker pengar till olika saker. Unicef, Barncancerfonden, Majblomman och sådant.
Då kan jag åtminstone bidraga till att underlätta dessa superhjältars arbete något. Och kanske får något litet barn det en aning bättre också. Jag vill så gärna tro det.

Det finns att köpa på Doc Morris Apotek.
Unna dig ett du också vetja!

2 kommentarer:

  1. Jag tror att det gör skillnad. Hoppas på att Barnkonventionen ska bli lag i Sverige...:)

    SvaraRadera