onsdag 17 oktober 2012

En efterlysning

Mycket bra onsdag idag trots halv storm som fick mig att gå baklänges på väg till bussen.
Min syster kom igår kväll vilket var sjukt mysigt och i morse fick vi tid att busa med Spiggen som som vanligt blev överröst av presenter. Alfonsbok och Alfonstisha och en sladdrig lila sjögurka eller vad det var. Och en Lilleskutt-nyckelring eftersom Spiggen ganska mycket är som Lille skutt.
Snabb och ängslig. Mitt lilla hjärta.

Idag har jag en efterlysning.
Spiggen har en favotröja som han vill använda jämt. Han tycker att det är mycket snygg och bekväm. Ett toppenplagg helt enkelt.
Problemet är att den är inköpt för 100 år (Ja eller 1,5 iaf) sedan på en Polarn & pyretrea.
Den är i storlek 74 och han har kunnat använda den i långt över ett år eftersom han är en liten skrutt. Men nu börjar den bli lite tajt faktiskt. I armhålorna liksom. Och jag ängslas över vad Spiggen kommer tycka när vi måste kassera denna trotjänare. Arg kommer han att bli. Och ledsen.

Så nu kommer frågan. Finns det någon av er som kanske har denna tröjan i någon större storlek som Spiggen skulle kunna få köpa? Så kan jag obemärkt smuggla in den i hans garderob.

Om ni har den i stl 86 el nåt. Please, please, please.

Ja här är den.
Grymmaste plagget i stan.
Tycker Spiggen.



1 kommentar:

  1. Har du sett på PoPs hemsida att de har en Köp&Sälj del där folk säljer begagnade PoP kläder? Kanske kanske kanske hittar du den där...? Kolla vetja! /Catherine

    SvaraRadera