torsdag 11 oktober 2012

Bra folk helt enkelt

Jag har haft en superbra dag idag. En dynamisk dag på jobbet där det hänt grejer. Bra saker.
Och sedan skickade mamma ett sms om att Spiggen ätit en hel pannkaka till lunch. Kan kanske tyckas som en fånig sak att gå ner i brygga av glädje över, men jag blev så förbannat glad att jag bara gapade rakt ut på kontoret:
-SPIGGEN HAR ÄTIT EN PANNKAKA!!
Jag älskar mitt jobb. Jag älskar att jag i det läget får jubelrop från olika rum där 5 andra kvinnor ropar "JAAAAA" och gläds åt den ätna pankisen. Uppriktig glädje för vår skull eftersom de vet hur hungerstrejken frestat på och hur oroliga vi varit för Spiggeländet som bara blir smalare och smalare för var dag.
Jag arbetar med sådana fina och snälla personer att hjärtat blir en varm klump när jag tänker på det.
Ibland frågar folk hur det är att bara vara kvinnor blir arbetsplatsen. Blir det inte mycket catfights och backstabbing? Tjejer kan ju inte hålla sams, det vet man ju....höhöhö.
Då kan vi alltid helt ärligt säga att hos oss finns bara välvilja, snällhet där det inte ens är nödvändigt och alltid ett skämt i rockärmen. Även om jag hatar ordet vardagslyx så är det just vad detta är.
Slår aromaterapi och tygklädda/potpurrifyllda skoblock med hästlängder.

Bild lånad från: http://jagblommar.blogspot.se


1 kommentar:

  1. Jag förstår precis ditt jubel. Har också haft ett matvägrande barn. Och kvinnor tillsammans är oftast sjuhelsike tillsammans. Kram. Ha en fin helg

    SvaraRadera